Anonym (Pjupp) skrev 2021-01-04 21:31:31 följande:
Jag försöker få hen att somna om ungefär som när jag söver hen från första början. Vyssja, vagga, amma osv.
Vagn. Oh ja, men det fungerar inte bättre. Sele vägrar hen. Jag ligger/sitter redan med i sängen. Hen sov i famnen tills mina axlar höll på att paja för ett par månader sen, då märkte jag dessutom att det började fungera sämre och sämre (antagligen för att hen helt enkelt blivit för stor för att sova bekvämt där).
Förstår att ni testat allt. Men att söva om kan betyda så olika för många så därför ville jag fråga.
Vad har ni för sele? Om inte ergonomisk kanske det kan vara värt att testa?
Om du ska sitta med barnet i famnen så kan jag varmt rekommendera bbhugme gravidkudde bakom ryggen. Den har varit min räddaren
Sov alltså med dottern på mig hela nätterna fram till 10 månader. Därefter ibland och nu enbart på dagarna. Hon är alltså snart tvp år och har först nu börjat gå att lägga ner bredvid sig på dagtid.
Har ni testat wite noice eller annan typ av speldosa?
Vi har en zazu katt med lampa som spelar melodier som dottern haft ett halvår. Med den somnar hon lättare om själv på kvällen. Alltså den går igång när hon börjat röra på sig och gör att hon inte riktigt vaknar till.
Jag misstänker att det kanske inte finns så mycket att göra åt erat barns sömn. Men jag kommer med lite idéer ändå. Min egen erfarnehet är tyvärr att det inte finns några magiska knep.
Vi kämpade med att dottern vaknade för dagen klockan 04 varje dag. Inget fungerade. Tills det en dag helt plötsligt gjorde det, hon var helt enkelt inte mottaglig innan.
Kanske skulle du testa att resa dig upp och vagga fem minuter innan barnet troligtvis kommer vakna? Så kanske ni kan ta er genom till nästa cykel?