• Cat's eye

    Vad är viktigast för dig, kärlek eller vänskap?

    Vad är viktigast för dig här i livet, vänskap eller kärlek? Då menar jag den kärlek som man känner för sin partner, alltså romantisk kärlek. Vet att vissa kommer svara att partnern är deras bästa vän men om vi tänker oss platoniska, vanliga vänner här.

    Vet att båda är väldigt viktiga men om man måste välja, vad väljer du då? Vad hade du helst varit utan, om du måste välja, kärlek eller vänskap?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är viktigast för dig, kärlek eller vänskap?
  • Anonym (L)

    Kärlek är viktigast för mig och det var ett solklart val. Har en pojkvän.

    Även om jag värderar vänskap väldigt högt och älskar min bästa vän så kan jag inte tänka mig ett liv utan kärlek. Jag vill ha någon att dela mitt liv med, någon att sova med och ha sex med på det sätt som man bara har med sin partner. Jag vill ha en riktig familj med barn och partner. Detta kan jag aldrig få om jag skulle välja vänskap istället för kärlek. Det skulle vara en enorm sorg om jag skulle bli utan kärlek hela livet och tvingas se på när alla andra skaffar familj.

  • Anonym (Löv)

    Kärlek. Av alla skäl som (L) angav ovan men också eftersom jag upptäckt att mitt behov av vänner uppfylls väldigt snabbt. Jag har bara vänner på distans nu sen 4 år tillbaka och det är knappt jag saknar dom. Jag behöver väldigt lite social interaktion. (Vill också tillägga att det inte betyder att jag klänger på min sambo, är väl bara en person som trivs bra själv.)

  • Tecum
    Anonym (Löv) skrev 2021-01-04 18:25:53 följande:
    Kärlek. Av alla skäl som (L) angav ovan men också eftersom jag upptäckt att mitt behov av vänner uppfylls väldigt snabbt. Jag har bara vänner på distans nu sen 4 år tillbaka och det är knappt jag saknar dom. Jag behöver väldigt lite social interaktion. (Vill också tillägga att det inte betyder att jag klänger på min sambo, är väl bara en person som trivs bra själv.)
    Håller med. En bra partner går före vänner alla dar i veckan.
  • Anonym (friends in need)

    Vänskap utan tvekan. Det är ett livslångt åtagande oftast med obegränsad kärlek.
    Romantisk kärlek tar slut och ofta har vännerna försummats när så är dax.

    Hellre 5 bra vänner än en bra kärlek!

  • Anonym (L)
    Anonym (friends in need) skrev 2021-01-04 19:26:39 följande:

    Vänskap utan tvekan. Det är ett livslångt åtagande oftast med obegränsad kärlek.

    Romantisk kärlek tar slut och ofta har vännerna försummats när så är dax.

    Hellre 5 bra vänner än en bra kärlek!


    Du väljer då alltså hellre att vara utan kärlek resten av livet än att vara utan vänskap?
  • Anonym (friends in need)
    Anonym (L) skrev 2021-01-04 19:31:34 följande:
    Du väljer då alltså hellre att vara utan kärlek resten av livet än att vara utan vänskap?
    Har redan levt häften av mitt liv och testat på olika former av kärlek. Kommit fram till att vänskap är den jag värderat mest och som bestått. Jag känner mig nöjd med romantisk kärlek och behöver fler människor i mitt liv för variation och delad förståelse.
  • Aniiee

    Kärlek kommer och går. Vänskap består. Förhoppningsvis.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Vad är viktigast för dig, kärlek eller vänskap?