• Tomatm­acka
    Mon 4 Jan 2021 20:45
    499 visningar
    7 svar
    -1 +1
    7
    499

    Så trött på alla såssar

    Skäms ni inte?! Vad ska ni göra sen när Moderaterna vinner valet 2022 och ni MÅSTE skaffa heltidsjobb som NORMALT folk? Vad gör ni då?

  • Svar på tråden Så trött på alla såssar
  • Mon 4 Jan 2021 22:31
    #1
    +3
    Tomatmacka skrev 2021-01-04 20:45:48 följande:

    Skäms ni inte?! Vad ska ni göra sen när Moderaterna vinner valet 2022 och ni MÅSTE skaffa heltidsjobb som NORMALT folk? Vad gör ni då?


    Jag gillar din entusiasm, jag håller också med dig om att det är bättre att vara självförsörjande än bidragsberoende.... Jag delar även din tanke att individer som faktiskt kan arbeta inte ska kunna bli försörjda av staten via bidrag...

    Men, du behöver lära dig att argumentera på ett mer sansat och propert sätt om du vill att någon skall ta dig på allvar.

    Du behöver även skaffa dig en djupare förståelse för hur landets system kring val- regering och riksdag är uppbyggda.
    Moderaterna har inte minsta chans att "vinna" valet 2022, en rimlig uppskattning baserat på nuvarande opinion borde vara att de får runt 20%.
  • Tomatm­acka
    Wed 6 Jan 2021 09:25
    #2
    Anonvm skrev 2021-01-04 22:31:42 följande:

    Jag gillar din entusiasm, jag håller också med dig om att det är bättre att vara självförsörjande än bidragsberoende.... Jag delar även din tanke att individer som faktiskt kan arbeta inte ska kunna bli försörjda av staten via bidrag...

    Men, du behöver lära dig att argumentera på ett mer sansat och propert sätt om du vill att någon skall ta dig på allvar.

    Du behöver även skaffa dig en djupare förståelse för hur landets system kring val- regering och riksdag är uppbyggda.

    Moderaterna har inte minsta chans att "vinna" valet 2022, en rimlig uppskattning baserat på nuvarande opinion borde vara att de får runt 20%.


    Hur ska vi då få det att bli som förr? För det var ju bättre förr, den moderna världen har gjort mig så deprimerad att jag tittar på reklamfilmer från 60/70-talet på youtube. Det var verkligen bättre förr
  • Wed 6 Jan 2021 09:32
    #3
    Tomatmacka skrev 2021-01-06 09:25:57 följande:
    Hur ska vi då få det att bli som förr? För det var ju bättre förr, den moderna världen har gjort mig så deprimerad att jag tittar på reklamfilmer från 60/70-talet på youtube. Det var verkligen bättre förr
    Utvecklingen går bara åt ett håll; framåt. Det kommer aldrig någonsin igen bli som "förr". Du verkar väldigt nostalgisk över dåtiden men försök hellre fokusera på de saker som ändå är bra med nutiden.
  • Tomatm­acka
    Wed 6 Jan 2021 09:40
    #4
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 09:32:48 följande:

    Utvecklingen går bara åt ett håll; framåt. Det kommer aldrig någonsin igen bli som "förr". Du verkar väldigt nostalgisk över dåtiden men försök hellre fokusera på de saker som ändå är bra med nutiden.


    Vad är det som är bra då? Tala om vad som gynnar de maskulina heterosexuella männen i modern tid
  • Wed 6 Jan 2021 09:54
    #5
    -2
    Tomatmacka skrev 2021-01-06 09:40:18 följande:
    Vad är det som är bra då? Tala om vad som gynnar de maskulina heterosexuella männen i modern tid
    Ja, ska vi börja med... allt?
  • Wed 6 Jan 2021 10:45
    #6
    +1
    Tomatmacka skrev 2021-01-06 09:25:57 följande:
    Hur ska vi då få det att bli som förr? För det var ju bättre förr, den moderna världen har gjort mig så deprimerad att jag tittar på reklamfilmer från 60/70-talet på youtube. Det var verkligen bättre förr
    Jag kan ur ett visst perspektiv verkligen sympatisera med hur du resonerar.

    Jag anser det bättre och mer naturligt att män tillåts vara män och kvinnor tillåts vara kvinnor.... Eller att alla helt enkelt tillåts vara som de vill vara, utan att staten och politiken försöker styra oss alla till ett vist beteende genom tafatta försök till socialt ingengörskap.

    Nu har ju en viss teori kring detta fått otroligt mycket luft under vingarna i västvärlden generellt och Skandinavien i synnerhet senaste årtiondena.

    Ser vi till vårt eget land så har ju små extremistpartier som FI och MP lyckats få otroligt stort och fullständigt oproportionerligt inflytande över de politiska besluten och har satt agendan för vad och hur man tillåts belysa olika problem i gammel-media.

    Detta skapar givetvis enorm frustration hos de som inte delar denna världsbild, allt eftersom tiden går och diverse helt galna beslut och ageranden avlöser varandra så byggs denna frustration upp något enormt, vilket när allt rasar kommer generera en mycket kraftig "backlash".
    Likna det vid en pendel på en klocka, ju längre du lyckas dra pendeln åt ena hållet innan du släpper desto kraftigare och längre kommer den svinga åt motsatta sidan när du väl släpper...
    Detta är en effekt av den mycket kraftiga polarisering vi alla upplever i samhället idag, som till stor del är orsakad av det som populärt kallas "identitespolitik" där grupper ständigt ställs mot varandra.  
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 09:54:55 följande:
    Ja, ska vi börja med... allt?

    Kan du ge bara ett par exempel?
  • Wed 6 Jan 2021 11:09
    #7
    Tomatmacka skrev 2021-01-06 09:25:57 följande:
    Hur ska vi då få det att bli som förr? För det var ju bättre förr, den moderna världen har gjort mig så deprimerad att jag tittar på reklamfilmer från 60/70-talet på youtube. Det var verkligen bättre förr
    Du bygger alltså din uppfattning på reklamfilmer? Tänker du att dagens reklam visar en korrekt bild av ditt liv eller kan det vara så att precis som att dagens reklam inte avspeglar en sanning så stämmer inte heller den tidens reklam med hur verkligheten såg ut?

    Har du pratat med många som var vuxna på 60-talet om hur det var? Hur deras liv så ut och om det var enklare och bättre förr?
Svar på tråden Så trött på alla såssar