• Anonym (Gör du det?)

    Ser du din flickvän/pojkvän som din ägodel?

    Gör du det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du din flickvän/pojkvän som din ägodel?
  • Anonym (Z)

    Mm hon ska finnas till hands för vår njutning ..

  • Mandel

    Eftersom jag inte betalat för honom eller har någon form av ägarbevis undertecknat av tidigare ägare, så nej.

    Vad menar du med ägodel?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Han är min!)

    Ja han är min lika mycket som jag är hans.

    Jag vill att han ska be mig om lov innan han gör saker, jag frågar också honom. Det stärker våra band och gör oss unika för varandra, någon som bryr sig och alltid är intresserad av vad jag gör och var jag är. Det känns tryggt.

  • Anonym (A)

    Nej. Jag har inte behovet av att kontrollera eller "äga" min partner. 

  • Anonym (Gör du det?)
    Virriga Vera skrev 2021-01-05 12:21:40 följande:

    Nej, slaveri är olagligt och omoraliskt.


    Slaveri?
  • Anonym (Egen person)
    Anonym (Z) skrev 2021-01-05 00:02:11 följande:

    Mm hon ska finnas till hands för vår njutning ..


    Så... singel med andra ord....Och kommer fortsätta vara det :-P  
  • Virriga Vera
    Anonym (Gör du det?) skrev 2021-01-05 17:27:02 följande:
    Slaveri?
    Ja, slaveri. Slav ? en människa som kan ägas och behandlas som egendom, se slaveri. En ägodel är något du äger.
  • Anonym (Gör du det?)
    Virriga Vera skrev 2021-01-05 17:48:50 följande:

    Ja, slaveri. Slav ? en människa som kan ägas och behandlas som egendom, se slaveri. En ägodel är något du äger.


    Nu överdriver du. Det var inte det som var frågan, utan om man ser sin partner som sin ägodel, tex att hon/han är min. Slaveri eller slavar har inget med saken att göra.
  • Anonym (Egen person)

    Nej min partner är inte min ägodel. Han är min precis som jag är hans men inte på det possessiva sättet utan på ett väldigt avslappnat sätt med ömsesidig respekt där ingen av oss skulle göra något för att såra den andre, och ingen av oss skulle försöka begränsa den andres frihet. Vi är båda monogama så därför ingår det att inte vara med andra. Vi är båda väldigt mycket egna personer med egna hobbies och vänner precis som vi också delar hobbies och vänner i andra lägen. Vi är inte varandras ägodelar, vi lever i symbios! 

Svar på tråden Ser du din flickvän/pojkvän som din ägodel?