• skorpion78

    Någon som köpt tyngdtäcke?

    Hejsan! Jag köpte ett tyngdtäcke på 6,8kg och jag väger ca. 73kg. På morgonen så ligger täcket vid fotändan. Jag har alltså sparkat av mig det. Vet inte om jag behöver ett tyngre. Berätta ni som har ett sånt täcke. Har ni upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Någon som köpt tyngdtäcke?
  • S23

    Inte upplevt samma sak.

    Men med tanke på att man skall ha 10-15% av sin kroppsvikt så låter det ju som att du valt ett som väger för lite

  • Jonnynilsson
    skorpion78 skrev 2021-01-05 05:12:44 följande:

    Hejsan! Jag köpte ett tyngdtäcke på 6,8kg och jag väger ca. 73kg. På morgonen så ligger täcket vid fotändan. Jag har alltså sparkat av mig det. Vet inte om jag behöver ett tyngre. Berätta ni som har ett sånt täcke. Har ni upplevt samma sak?


    Jag köpte ett men kan inte använda det eftersom det blir för varmt. Jag sover med sommartäcke året runt i vanliga fall. Köpte ett Cura som skulle vara svalt men det var det inte.

    Så mitt tyngdtäcke hamnade på golvet varje natt och jag vaknade av att jag frös. Så tyngdtäcket ligger numera i garderoben.
  • Anna1234

    Jag provade ett några nätter (osäker på vikt men relativt tungt) men fick panik av att inte kunna vända mig enkelt i sängen, maken däremot gillar verkligen täcket och sover med det varje natt.

    Det är ju däremot helt hopplöst att byta påslakan i ett tyngdtäcke!

  • S23
    Jonnynilsson skrev 2021-01-05 09:40:05 följande:

    Jag köpte ett men kan inte använda det eftersom det blir för varmt. Jag sover med sommartäcke året runt i vanliga fall. Köpte ett Cura som skulle vara svalt men det var det inte.

    Så mitt tyngdtäcke hamnade på golvet varje natt och jag vaknade av att jag frös. Så tyngdtäcket ligger numera i garderoben.


    Om du gillar tyngdtäcke i övrigt så kan jag tipsa dig om beckasin. De har svala töcken som inte innehåller någon polyester, vilket curas gör. Beckasin erbjuder dessutom att prova täcket 21 dagar, under förutsättningen att det inte syns att det använts. Så på med två påslakan så går det absolut att testa en natt
  • Jonnynilsson
    S23 skrev 2021-01-05 12:33:59 följande:
    Om du gillar tyngdtäcke i övrigt så kan jag tipsa dig om beckasin. De har svala töcken som inte innehåller någon polyester, vilket curas gör. Beckasin erbjuder dessutom att prova täcket 21 dagar, under förutsättningen att det inte syns att det använts. Så på med två påslakan så går det absolut att testa en natt
    Tack för tipset skall kolla upp det omgående.
  • skorpion78
    Jonnynilsson skrev 2021-01-05 12:49:11 följande:

    Tack för tipset skall kolla upp det omgående.


    Var finns detta o prova i 21 dagar?
  • S23
    skorpion78 skrev 2021-01-05 16:35:17 följande:

    Var finns detta o prova i 21 dagar?


    På beckasins egen sida kan man beställa och testa i 21 dagar. Man betalar dock returfrakt på runt 200 kronor själv. Och täcket skall vara felfritt. Mao inga hundhår eller synlig påverkan
  • skorpion78
    S23 skrev 2021-01-05 17:00:29 följande:

    På beckasins egen sida kan man beställa och testa i 21 dagar. Man betalar dock returfrakt på runt 200 kronor själv. Och täcket skall vara felfritt. Mao inga hundhår eller synlig påverkan


    Om man vill behålla det efter 21 dagar. Vad kostar det då?
  • S23
    skorpion78 skrev 2021-01-05 17:13:26 följande:

    Om man vill behålla det efter 21 dagar. Vad kostar det då?


    Alltså då betalar du vad täcket kostar.

    Det de erbjuder är helt enkelt att du får ta upp täcket och prova och skicka tillbaka om det inte passar dig. Men du betalar Själv returkostnad.

    Cura får man inte ens öppna förpackningen på då alla återförsäljare ser det som hygienprodukt
Svar på tråden Någon som köpt tyngdtäcke?