• Tensan73

    Min man har varit otrogen

    Hej

    Jag har tidigare levt i ett spelmissbruk och jag har tagit några återfall men är frisk nu. För någon månad sen berättade min sambo sedan 30 år tillbaka att han varit otrogen 2 gånger, men sa då att det var 3-4 år sen, jag blev ledsen och tänkte att jag skulle lämna honom direkt, men jag tog mig en funderare över hur mycket jag svikit honom under åren, jag kunde inte släppa det riktigt utan frågade honom igen, vem, när och hur många gånger. Fick då till svar att första gången var på en resa till Prag där han köpt sex på en bar, jag blev riktigt äcklad och det hade hänt i slutet av 2019, alltså för ett år sen, och sen frågade jag om andra gången och då fick jag veta att det hade hänt i början av 2020 men där vill han inte säga med vem eller var det har hänt, och det gör att jag inte kan släppa det helt, jag vet inte hur jag ska kunna lita på honom igen, det äter upp mig inifrån, snälla om någon har några tips till mig hur jag ska komma vidare, vi har varit ihop i över 30 år, vi har 4 barn och 4 barnbarn ihop, vi älskar varandra men jag kan inte lita på honom, jag kollar igenom hans mobil och padda hela tiden och om jag hittar någon kontakt som jag inte känner igen så börjar hjärnspökerna härja fritt. Tacksam för svar ??

  • Svar på tråden Min man har varit otrogen
  • Anonym (Sofia)

    Usch vad vidrigt! Jag beklagar så mycket och lider verkligen med dig. Hela ert liv som ni jag byggt upp kastar han bort så enkelt och dessutom två gånger, som du vet om. Att köpa sex är i mina ögon hundra gånger värre. Att han inte vill berätta vem den andra kvinnan var får mig att tro att det är någon du känner.

    Spelmissbruk eller inte så är inte ditt svek av förtroende en öppning för honom att vara med någon annan.

    Jag hade lämnat. Hur ska du någonsin kunna slappna av och lita på honom. Hur ska inte varje sms han får väcka misstankar hos dig. Bespara dig att bli den versionen som blir så kontrollerande och misstänksam att det spricker ändå. Så ser jag det..

    Var han otrogen så nyligen som för bara ett år sedan har han precis upptäckt detta (får vi tro), då lär det inte stanna där. Gå med värdigheten i behåll så kan han fortsätta köpa sex.

    Beklagar din situation, du förtjänar MER!

  • Anonym (F)

    Den andra personen han legat med är någon i Sverige, antagligen någon han känner. Det är därför han inte vill berätta. Hade det varit en prostituerad hade han sagt det eftersom han redan erkänt den första.

    Jag skulle vara så otroligt äcklad att jag inte hade kunnat ens titta på honom. Det spelar ingen roll vad du har haft för problem, det gör det inte ok för honom att ligga med andra!!

  • Anonym (NN)

    Vilken hemsk situation... 

    Jag hade krävt att få veta, är det någon du känner och umgås med ska du inte behöva vara i närheten av den personen. Jag kan förstå din tanke med att du med ditt spelmissbruk svikit honom men det är helt olika dimensioner av svek och båda är oerhört fel.

    Har du försatt er ekonomi i spillror pga ditt spelmissbruk? Kan han ha handlat i affekt över det? 

    Varför valde han att berätta detta nu? Vill han ens fortsätta med dig eller gör pandemin att han lagt detta med att vara otrogen på hyllan just nu? 

    Varför berättar han A men inte B? 

    Du har rätt att få veta. 

  • Anonym (F)
    Anonym (NN) skrev 2021-01-05 09:13:24 följande:

    Har du försatt er ekonomi i spillror pga ditt spelmissbruk? Kan han ha handlat i affekt över det? 


    TS spelmissbruk var ju långt innan han låg med andra kvinnor.
  • Madida

    Det absolut minsta du kan begära är ju att han svarar på dina frågor.

    Jag kan inte blankt säga att jag hade lämnat min sambo om han var otrogen (antagligen hade jag gjort det när jag kämpat ett tag men känt att förtroendet är helt borta) men hade han varit otrogen och dessutom vägrat att svara på mina frågor då är jag ganska övertygad om att jag hade lämnat. Han borde vara en öppen bok för dig just nu. Svara ärligt på varenda fråga du ställer.

    Att han vägrar svara på vem/var tyder för mig på att det är någon ni båda känner.

    Sen att den ena är en prostituerad gör det för mig dubbelt vidrigt. Vette fan om jag hade klarat fortsätta leva med någon som upplever att han har rätten att köpa en annan människa. Vidrigt!


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Tombola)

    En oerhört jobbig situation men du har all rätt att kräva att få reda på allt, du kommer inte må bättre av att höra det men det gör att du kan bearbeta det som hänt och så småningom komma över det och kunna gå vidare. Ställ hårt mot hårt, du berättar allt nu eller så lämnar jag dig. 

  • Anonym (L)

    Tror också att den andra personen är någon han känner, någon som finns i din/er närhet, annars hade han sagt vem det är, eftersom att han kunde berätta om den första.

    Vilken jobbig och tuff situation. Om ni ska ta er igenom det här så måste han verkligen vara ångerfull och ni måste jobba hårt för att få tillbaka tilliten, något som inte alls är säkert att du kommer få tillbaka. Det funkar inte alls att ha ett förhållande om du ska behöva kontrollera hans mobil hela tiden och konstant vara orolig, då är det mycket bättre att ni går skilda vägar.

    Ångrar han sig? Har han sagt vad han vill nu? Vad vill du nu? Om du väljer att förlåta honom så måste ni sätta er ned och prata igenom allt. Ni måste prata om hur ni ska bygga upp tilliten igen och hur ni ska ta er igenom det här. Konkreta medel behövs för att nå dit men är det så att du inte kan släppa det här så är det bättre att ni bryter upp.

    Personligen hade jag aldrig kunnat släppa det här och jag hade aldrig kunnat lita på honom igen så jag hade gjort slut. Det finns andra män där ute.

Svar på tråden Min man har varit otrogen