• Tue 5 Jan 2021 10:35
    534 visningar
    4 svar
    4
    534

    En fråga till er som separerat med unga barn

    Hej allihopa!

    Det är så att jag och min sambo ska separera.

    Jag har 2 barn där den ena är 3 år och den yngre är 4 månader.

    Vi kommer ju ha den äldre på delad tid men såklart inte den yngre.

    Men eftersom jag inte tjänar så bra så kommer jag troligen behöva börja jobba så fort jag har möjligheten att sätta lillen på förskola.

    De som jag bland annat har sjukt mkt ångest över är hur man gör vid lämningarna på förskolan.

    Jag kommer troligen lämna den lille senare än pappan kommer lämna den äldre och då kommer han ju kanske se mig eller vi kommer mötas. Alltså min äldre son då pratar jag om..

    Hur fan gör jag för att de ska bli så bra som möjligt?!

    Och samma när man ska hämta, jag kommer ju såklart vilja ta med mig båda men när den äldre ska vara hos sin pappa så går ju inte de.

    Asså jag har sån ångest redan över allt kring dehär men dehär gav mig riktig panik!

    Någon som har gått igenom dehär och kanske har nå tips eller lugnande ord?

  • Svar på tråden En fråga till er som separerat med unga barn
  • Anonym (I)
    Tue 5 Jan 2021 10:40
    #1

    Men herregud så kan nu ju inte göra. Det är ju fruktansvärt förvirrande för barnen. Stackars den äldste. Kan du inte hämta båda dina barn samtidigt och pappan hämta hos dig? Borde ju inte vara så svårt..

  • Anonym (Rörig­t)
    Tue 5 Jan 2021 10:50
    #2
    Anonym (I) skrev 2021-01-05 10:40:17 följande:

    Men herregud så kan nu ju inte göra. Det är ju fruktansvärt förvirrande för barnen. Stackars den äldste. Kan du inte hämta båda dina barn samtidigt och pappan hämta hos dig? Borde ju inte vara så svårt..


    Håller med. Det blir jättekonstigt för den äldre.

    Det var väl ett bra tips att du hämtar båda och pappan hos dig. En bit påväg till en bättre lösning.
  • Tue 5 Jan 2021 10:55
    #3

    Pappan hämtar barnet hos dig givetvis och inte på dagis.

    Varannan vecka hade jag inte heller haft förrän barnet är äldre och kan förstå vitsen med delat boende. Hitta en annan lösning.

  • Anonym (Tess)
    Fri 8 Jan 2021 15:55
    #4

    Varför delar ni inte upp det typ 3-3-2 och att pappan har båda barnen så fort lillen börjar på förskolan? För det är förskolan lämna/hämta som verkar problemet, om lillen kan va på förskolan kan han ju vara några dagar hos pappan också?

Svar på tråden En fråga till er som separerat med unga barn