• Tobias1233

    Chans att komma in på sen anmälan?

    Hej!

    Funderade på om det finns någon form av statistik man kan läsa kring hur många som blev antagna på sen anmälan föregående år? Är plats 29 på Ämneslärarprogrammet med arbete mot gymnasienivå Svenska, och plats 52 på Engelskan. Någon chans att man kommer in?

  • Svar på tråden Chans att komma in på sen anmälan?
  • Minimalen

    För att någon ska kunna ha ett hum så kan det vara bra att tala om var. Eller om det är distansstudier. Men det är alltid bra att veta vilken skola.

  • Tobias1233
    Minimalen skrev 2021-01-05 12:54:01 följande:

    För att någon ska kunna ha ett hum så kan det vara bra att tala om var. Eller om det är distansstudier. Men det är alltid bra att veta vilken skola.


    Oj! Glömde visst skriva det, har sökt båda utbildningarna på Uppsala Universitet.
  • moaguuun

    Googla antagningsstatistik 
    finns ju en tjänst för just detta 

  • Tobias1233
    moaguuun skrev 2021-01-05 13:00:11 följande:

    Googla antagningsstatistik 

    finns ju en tjänst för just detta 


    Menar du UHR? Finns väl ingen statistik där för gruppen som sökt med sen anmälan? Kanske kikar fel.
  • AMCG
    Tobias1233 skrev 2021-01-05 13:07:02 följande:

    Menar du UHR? Finns väl ingen statistik där för gruppen som sökt med sen anmälan? Kanske kikar fel.


    Urval 2 eller BII är de som tagits in i urval 2, d.v.s de som kommit in för att de som fick platser i urval 1 tackat nej, alltså reserver.

    Nu fick jag samhällsvetenskap och inte svenska men sök här på rätt ämnen:

    http://www.antagningspoäng.se/uppsala-universitet/amneslararprogrammet-med-inriktning-mot-arbete-i-gymnasieskolan-samhallskunskap
  • Linnis92

    När jag sökte ämneslärarprogrammet svenska till i höstas så hade jag reserv 11 och kom in, sen droppade det in kanske max 4-5 st till efter mig. Känns lite långsökt med dina reservplatser men hoppas du kommer in. Bra val av utbildning! :)

Svar på tråden Chans att komma in på sen anmälan?