• Wed 6 Jan 2021 15:49
    1122 visningar
    7 svar
    7
    1122

    Orera mera

    Snälla säg att ni finns därute som har mkt skojigt att orera om.

    Jag går igång på logiska felslut, språklig onani, tautologier, cirkelresonemang eller helt sonika galna och roliga felslut. Ju seriösare orering dess mer går jag igång.

    Jag har heller ingen övre gräns för hur roligt det får vara.

    Ordvitsar kan få vara med också eller någon helt vansinnigt lång allitteration.

    Jag tycker bara att det så kul att ha roligt.

    Corera med mig.

  • Svar på tråden Orera mera
  • Wed 6 Jan 2021 15:54
    #1

    Kolla pm

  • Wed 6 Jan 2021 16:27
    #2

    Jag önskade folk att orera med inte onanera med. Om det inte sker samtidigt då möjligen. ;)

  • Fri 8 Jan 2021 13:04
    #3

    Inga tankevurpor idag?

  • Sat 9 Jan 2021 12:09
    #4

    Funderade igår på det här med halmgubbar.

    Spelar det någon roll om den person som slänger in halmgubben inte är bekant med begreppet halmgubbe?

    Säg att en person inte är bekant med begreppet och därmed inte heller kanske ser att det var det som denne gjorde då blir det väl svårt att resonera vidare om något alls? Vilket då skulle kunna resultera i att den halmgubbe som slängdes in hade omedvetet önskad effekt s a s. Diskussionen tar då slut på grund av är man inser att den man diskuterar med inte alls är på samma nivå rent retoriskt och språkligt istället för att landa i att vara eniga eller oeniga i sakfrågan.

  • Sat 9 Jan 2021 12:54
    #5

    Följer utan invändningar eller utsvängningar.

  • Sat 9 Jan 2021 12:59
    #6
    Mattrix skrev 2021-01-09 12:54:59 följande:

    Följer utan invändningar eller utsvängningar.


    Jag som går igång just på invändningar och utsvängningar.

    Har ju dessutom just fyllt på med kaffe i koppen.
  • Fri 22 Jan 2021 19:15
    #7

    Är det någon som har lust att orera denna afton? Fyll upp med valfri dryck och släng upp något kontroversiellt alternativt dagens plattityd?

    Jag kan fortsätta på min halmdocke-orering men helst inte i timme och mycket hellre att någon slänger in en halmdocka som vi kan tända eld på tillsammans.

    Jag trodde att jag skulle ha ett glas Pinotage ikväll men så blev det inte. Är dessutom fortfarande på kaffit.

Svar på tråden Orera mera