• Kvinna1989

    Ni som plussat svagt, men ändå vart gravida!

    Som rubriken lyder, ni som plussar svagt och varit gravida:

    1. Hur svagt plussade ni? (Beskriv gärna eller bild)

    2. När plussade ni svagt? (När blev de starkt om ni testade senare)

    3. Med vilket test?

    Jag testade med apotekest egna första gången på BIM -2, då kan kan se suuuuper duper svagt sträck om man vänder på testet (är dock inte säker alls om de syns även före man gjort test??!) Idag på BIM (vad jag tror är BIM iaf) ser man super duper svagt sträck utan att man vänder på de, men fortfarande super svagt.. men om man jämnför testen är de jag gjort idag på BIM helt annorlunda än de jag gjorde för 2 dagar sedan, men kanske är slumpen bara..

    En tillägsfråga, syns de något minsta lilla sträck på testet före man doppat i kiss, tex om man vrider på de? Glömde titta..

    Aja , hoppas mensen INTE kommer... har varken mens eller graviditets symtom, därför är jag så förrvirrad..

    Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Ni som plussat svagt, men ändå vart gravida!
  • Anonym (Sigge)

    Jag fick negativt äl +12 och svagt positivt på äl +14 i min första graviditet. Det ledde till ett friskt barn som idag är 3 år.

  • Anonym (A)

    Jag fick svagt två gånger runt tiden för mens, men det visade sig vara kemiska graviditeter. Dvs man är tekniskt sett gravid en kort kort stund, men nåt går fel så graviditeten avbryts väldigt tidigt.

    Mina senaste två graviditeter fick jag "svagt" på testerna, dvs långt ifrån lika starkt som kontrollstrecket. Fullt synligt, fastnat på bild och så. Testerna har väl varierat lite. Testlagret, baby plan och några billiga smala tester som jag glömt bort namnet på. De kostade typ 4kr/st på nåt online-apotek.

  • Anonym (A)

    Ibland kan man ju få spökstreck också. Det är ett svagt streck där det riktiga strecket skulle ha dykt upp om man varit gravid. Men de gånger jag sett såna har jag verkligen studerat testerna noggrannt. Därför tänker jag att om det är positivt ska det synas på lite avstånd. Det första du beskriver låter som spök. Om det andra är annorlunda än det första så skulle jag tänka att det kanske kan vara nått?

  • Kvinna1989
    Anonym (A) skrev 2021-01-06 20:59:46 följande:

    Ibland kan man ju få spökstreck också. Det är ett svagt streck där det riktiga strecket skulle ha dykt upp om man varit gravid. Men de gånger jag sett såna har jag verkligen studerat testerna noggrannt. Därför tänker jag att om det är positivt ska det synas på lite avstånd. Det första du beskriver låter som spök. Om det andra är annorlunda än det första så skulle jag tänka att det kanske kan vara nått?


    Ja asså svaga sträcket på de jag gjorde idag syns utan att man vrider på de. Om de nu skulle betyda svagt plus, tror du att de tex kan synas på clear blue digital som visar veckor redan imorrn eller över morgon?

    Vet att jag låter super nojigt, vilket jag är.. men måste få reda på eventuell graviditet så tidigt som möjligt även pga min epilepsi medicin. Läkaren sa att jag skulle ringa direkt om jag blir gravid så byter dom den, förstår inte riktigt varför dom inte kan byta den redan nu om de ändå är möjligt att byta.. om man under graviditet tar den finns de stor risk för allvarliga fosterskador :/
  • Anonym (Japp)


    Yes, bim -1 var knappt synligt. 3 dagar senare fick jag gravid 2-3 på digital och ytterligare 4 dagar gravid 3+

    Är nu i v 10
  • Kvinna1989
    Anonym (Japp) skrev 2021-01-06 22:58:40 följande:

    Yes, bim -1 var knappt synligt. 3 dagar senare fick jag gravid 2-3 på digital och ytterligare 4 dagar gravid 3+

    Är nu i v 10


    Grattis!! :) :)

    Super tacksam för din bild och svar, tack! :) Kanske inte behöver tappa hoppet än, först då när/om mensen kommer som någon tidigare sa.

    Gjorde du testen med morgon urin? Om inte hur länge hade du hållt dig? Mycket frågor men är ärlig talad så okunnig i detta! :D
  • Anonym (Japp)
    Kvinna1989 skrev 2021-01-06 23:09:39 följande:

    Grattis!! :) :)

    Super tacksam för din bild och svar, tack! :) Kanske inte behöver tappa hoppet än, först då när/om mensen kommer som någon tidigare sa.

    Gjorde du testen med morgon urin? Om inte hur länge hade du hållt dig? Mycket frågor men är ärlig talad så okunnig i detta! :D


    Tack

    Jag gjorde det med morgonurin så det hade säkert varit negativt om jag testet typ mitt på dagen eftersom det var så extremt svagt.

    Har du fått svagt plus så tänker jag att det finns ganska mycket hopp Det var nästan lika svagt när jag plussade med dottern med på bim och hon är 1.5år nu
  • Anonym (A)
    Kvinna1989 skrev 2021-01-06 22:40:17 följande:

    Ja asså svaga sträcket på de jag gjorde idag syns utan att man vrider på de. Om de nu skulle betyda svagt plus, tror du att de tex kan synas på clear blue digital som visar veckor redan imorrn eller över morgon?

    Vet att jag låter super nojigt, vilket jag är.. men måste få reda på eventuell graviditet så tidigt som möjligt även pga min epilepsi medicin. Läkaren sa att jag skulle ringa direkt om jag blir gravid så byter dom den, förstår inte riktigt varför dom inte kan byta den redan nu om de ändå är möjligt att byta.. om man under graviditet tar den finns de stor risk för allvarliga fosterskador :/


    Om det är positivt så borde det ju synas redan nu på andra test med samma känslighet.

    Vilken medicin står du på?
  • Kvinna1989
    Anonym (A) skrev 2021-01-07 06:49:24 följande:

    Om det är positivt så borde det ju synas redan nu på andra test med samma känslighet.

    Vilken medicin står du på?


    Mensen har iaf inte kommit under natten. Har inte sovit alls..

    Det är ett suuuuuper duper svagt sträck på testet jag tog igår, de sträcket finns tex inte på de andra testet jag gjorde. Men eftersom de är så så svagt är jag rädd för att de bara är någon slump.. ska köpa fler tester idag.. tänkte köpa testa tidigt rfsu, clear blue digital som visar veckor plus de samma jag använt tidigare, så jag kan jämföra.

    Jag tar Depakine för epilepsin.

    Idag för en timma sedan sa sambom "oj vad stor mage du har. Alltså menar inte att du är tjock men kanske svullen" :'D Jag har inte visat testet för tänkte att mensen kommer inatt, men nej.. Jag kan ju va svullen pga ngt annat. Har bara varken graviditets symtom eller mina vanliga mens symtom , förrvirrad..
Svar på tråden Ni som plussat svagt, men ändå vart gravida!