Funkar Swedbank-kort utomlands?
Funkar Swedbank kort utomlands (inom EU)?
Om du tänker på deras vanliga MasterCard, så hade det gjort när vi var kunder hos dem under flera år.
på mina kort (från andra ställen) går jag in på internetbanken för att öppna/stänga kortet vid resor. Det går att ställa in kontinent och datum för när det ska kunna användas
Om du tänker på deras vanliga MasterCard, så hade det gjort när vi var kunder hos dem under flera år.
på mina kort (från andra ställen) går jag in på internetbanken för att öppna/stänga kortet vid resor. Det går att ställa in kontinent och datum för när det ska kunna användas
Att betala med?
Visa-kort funkar där Visa accepteras, Mastercard där Mastercard accepteras osv. Vilken medlem (i ditt fall Swedbank) som gett ut kortet spelar ingen roll.
Ja så länge du inte blockat för utlandsköp. Jag har ett vanligt betalkort och ett kreditkort. Båda har funkat både i och utanför EU. Både i automat och affär.
Kan säga att det inte fungerar i alla affärer så kolla innan du vill köpa något. Är själv från Belgien och det finns flertal affärer som inte accepterar varken visa eller Mastercard. De har ett system som heter bancontact eller maestro. Vet inte hur det är i andra länder men Belgien fungerar det i alla fall inte överallt!