• Thu 7 Jan 2021 17:18
    3046 visningar
    21 svar
    21
    3046

    Godaste marabouchokladkaka?

    Vilken marabousmak (chokladkaka) tycker du är godast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste marabouchokladkaka?
  • Anonym (Det var bättre förr)
    Thu 7 Jan 2021 17:38
    #1

    Kakornas vikt har gått ned från 200 till 185 gram. Chokladen blandas ut med olika godis för att socker är billigare än choklad.

    Aladdin har aldrig varit i sämre skick . Bara palmfett och socker , fransk nogat, nötter, bär och likör ersattes med olika sockerstinna smaklösa fyllningar.

    Nej tack, väljer hellre Fazer, Lindh eller något bättre.

    De får fan skärpa sig på f.d Marabou.

    Annars är jag glad.

  • Anonym (Jag)
    Thu 7 Jan 2021 17:44
    #2
    Anonym (Det var bättre förr) skrev 2021-01-07 17:38:40 följande:

    Kakornas vikt har gått ned från 200 till 185 gram. Chokladen blandas ut med olika godis för att socker är billigare än choklad.

    Aladdin har aldrig varit i sämre skick . Bara palmfett och socker , fransk nogat, nötter, bär och likör ersattes med olika sockerstinna smaklösa fyllningar.

    Nej tack, väljer hellre Fazer, Lindh eller något bättre.

    De får fan skärpa sig på f.d Marabou.

    Annars är jag glad.


    Håller helt med dig!
  • Anonym (Chokl­aoan)
    Thu 7 Jan 2021 17:46
    #3

    Oj! Hade ingen aning om att det fanns så många olika. Har ätit typ tre eller fyra av dem. Röstade på Frukt och mandel - en klassiker.

  • Thu 7 Jan 2021 17:47
    #4

    Polka! :)

  • Anonym (Snyft­)
    Thu 7 Jan 2021 17:55
    #5
    Anonym (Det var bättre förr) skrev 2021-01-07 17:38:40 följande:

    Kakornas vikt har gått ned från 200 till 185 gram. Chokladen blandas ut med olika godis för att socker är billigare än choklad.

    Aladdin har aldrig varit i sämre skick . Bara palmfett och socker , fransk nogat, nötter, bär och likör ersattes med olika sockerstinna smaklösa fyllningar.

    Nej tack, väljer hellre Fazer, Lindh eller något bättre.

    De får fan skärpa sig på f.d Marabou.

    Annars är jag glad.


    Håller med om Aladdin! Det dumma är att dom återanvänder "formarna", så en som man minns som jättegod har nu blivit nån äcklig spritvariant. 
  • Anonym (Det var bättre förr)
    Thu 7 Jan 2021 18:00
    #6
    Anonym (Snyft) skrev 2021-01-07 17:55:35 följande:

    Håller med om Aladdin! Det dumma är att dom återanvänder "formarna", så en som man minns som jättegod har nu blivit nån äcklig spritvariant. 


    Exakt. Det med formarna och smakminne hade jag faktiskt inte tänkt på. Men man blir ju konspiratoriskt lagd när man blir exponerad för den multnationella sockermaffian varje jul.

    Obs: jag är inte vänster utan för fri företagsamhet , dock not lurendrejeri i organiserad form.
  • Thu 7 Jan 2021 18:12
    #7

    Gillar inte Marabou längre. Deras mörka Premium smakar,... ja, jag vet inte vad! Mörk Aladdin är inte vad den var heller. De flesta av de där har jag aldrig smakat eftersom jag bara äter riktigt mörk choklad numer. Röstar på Schweizernöt- som den smakade förr i alla fall. 

  • Thu 7 Jan 2021 19:54
    #8

    Non stop!

  • Thu 7 Jan 2021 19:56
    #9

    Non stop.

  • Anonym (Kexet­)
    Thu 7 Jan 2021 20:04
    #10
    +1
    Anonym (Det var bättre förr) skrev 2021-01-07 17:38:40 följande:

    Kakornas vikt har gått ned från 200 till 185 gram. Chokladen blandas ut med olika godis för att socker är billigare än choklad.

    Aladdin har aldrig varit i sämre skick . Bara palmfett och socker , fransk nogat, nötter, bär och likör ersattes med olika sockerstinna smaklösa fyllningar.

    Nej tack, väljer hellre Fazer, Lindh eller något bättre.

    De får fan skärpa sig på f.d Marabou.

    Annars är jag glad.


    Håller med! Alladin går fan inte att äta längre... urk... för att inte tala om Twistpåsen som var lite exklusive när jag växte upp ( ja jag är en 60-talist)

    Fazer är godast ... punkt slut och trevlig torsdag !
Svar på tråden Godaste marabouchokladkaka?