• Civilkuraget

    Erfarenheter av att byta lägenhet?

    Vad har ni andra för erfarenhet av att byta lägenhet (hyresrätt) i synnerhet på sidan lägenhetsbyte.se? Någon som lyckats? Och i så fall vad är knepet för att lyckas?

    Min erfarenhet av lägenhetsbyte och i synnerhet sidan lägenhetsbyte.se är att det är väldigt svårt. Ofta dyker många triangelbyten upp där en part är väldigt eller helt frånvarande. Lyckas man väl få svar så är den parten ofta bortrest några veckor framöver och vill gärna gå vidare med visning när den kommer hem igen, för att sedan inte svara mer och allt rinner ut i sanden.

    Dom få jag hört som lyckats komma nära ett byte så har en part dragit sig ur när det varit klart för kontraktsskrivning.

    När jag väl fått till visningar så säger ofta den som tittar på min lägenhet att den är intressant eller väldigt intressant, för att sedan meddela att den gått vidare med ett annat byte eller att den/dom har fått ändrad situation och ska inte byta längre.

    Av dom jag pratat med så har jag hört att många varit aktiva länge, ibland flera år, utan att lyckas. Människor som jag ändå tycker har attraktiva lägenheter att byta med.

    Frågor som väcks för mig är om många som är aktiva och försöker byta lägenhet egentligen inte har något behov av att byta? Har människor för orealistiska mål med sina byten? Ser fram emot andras åsikter och erfarenheter.

Svar på tråden Erfarenheter av att byta lägenhet?