• Shofalerittan

    Mammagris

    Jag och min partner har försökt att skaffa barn ett tag. Vilket jag bett honom att hålla hemligt upprepade gånger, eftersom att det är känsligt för mig o att jag inte vill ha frågor om det förens man vet att det går.

    Idag sa han någonting som fick mig att tveka på om han verkligen hållit det hemligt och efter lite tjat och gnabb så visade det sig att jag hade rätt. Han har alltså berättat för sin mamma, morbror och deras vän om att vi försöker få barn. Jag vart jätteledsen med tanke på att han lovat mig minst 3 ggr att han ska hålla det hemligt. Det får mig att tveka på om jag ens vill ha barn med honom? Det är sjukt illojalt och att han ens är kapabel till att ljuga på det sättet får mig att undra vad han mer ljuger om.

    Han säger att jag överreagerar och att han är vuxen och kan bestämma själv vem han berättar saker för. Men om han nu tycker att jag överdriver så behövde han ju inte lova mig från början, då hade jag kunnat ta ett beslut utifrån hans ärlighet oavsett om jag gillade den eller inte.

    Överreagerar jag? Eller är han faktiskt sjukt falsk?

  • Svar på tråden Mammagris
  • Anonym (Tttt)

    Nej, du överreagerar inte. Det är sjukt respektlöst och visar ju att han har sin lojalitet främst hos mamman, morbrorn och deras vän (!) istället för hos dig.

    Klart det kan finnas grejer han kan dela med sig av till dem utan att kolla med dig först men just detta att försöka få barn är (kan vara) så väldigt känsligt och personligt.

    Dessutom är det otroligt privat eftersom det berör sovrumsliga aktiviteter

  • Anonym (F)

    Ja du överreagerar. Om det får dig att ifrågasätta om ni ens ska skaffa barn så ska ni faktiskt inte ens vara ett par. Det betyder tydligen mycket för honom, han är väldigt glad att ni försöker och han vill dela den glädjen. Wow, elaka han.

  • Anonym (AV)

    Tycker inte du överreagerar.
    Visst är det förståeligt att han är glad och vill dela med sig, men som du själv sade, han hade kunnat säga det från första början, och nu valde han faktiskt att ljuga istället.

    Tror inte många män förstår riktigt hur påfrestande det är för oss kvinnor som faktiskt ska försöka få "fröet" att gro så att säga, och att man kan vara stressad om det inte går, speciellt om man vet att familj/vänner vet och väntar på besked.

    Jag kanske överanalyserar nu, men det är i alla fall så jag känner, och då har jag samma tankesätt som dig, vill inte att någon i min närhet ska veta att vi försöker.

Svar på tråden Mammagris