• Thu 7 Jan 2021 23:51
    445 visningar
    12 svar
    12
    445

    Ekonomiskt stöd

    Hej! Jag studerar just nu till undersköterska och är färdig i april. Jag får CSN just nu men sista utbetalningen är nu i januari.

    Kommer stå utan inkomst och har inte lyckats på jobb under månaderna jag sökt. Så jag står helt tom. Vet ni vart man kan söka ersättning?

  • Svar på tråden Ekonomiskt stöd
  • Thu 7 Jan 2021 23:57
    #1

    Kan du inte anmäla dig till vikarie på olika ställen, få in en fot och till slut få anställning? Har du rätt till a-kassa? Annars är det nog soc som gäller.

  • Fri 8 Jan 2021 00:05
    #2

    Som utbildad undersköterska borde det väl inte vara några problem att jobba som timvikarie?? Eller menar du att det blir glapp mellan utbetalningen från CSN och lön?

  • Fri 8 Jan 2021 00:07
    #3

    Jag är skriven som vikarie inom personlig assistans och förskola. Bor i en väldigt liten stad där det är dåligt med jobb... Ja kommer ha APL i februari och får förhoppningsvis in en fot på sjukhuset som kommer innebära jobb.

    Akassa säger att jag inte har rätt till någon ersättning ifrån dom medan jag studerar...

  • Fri 8 Jan 2021 01:00
    #4

    varför är din sista utbetalning i januari? har du förbrukat alla veckor?

    försökte leta på csn.se men de har ju fördummat hela sin sajt så den ska passa smartphoneanvändare som skrollar med tummarna och tittar på långa videos, så man hittar ingenting vettigt där längre, de brukade ha fina överskådliga tabeller om när studiemedlen betalalas ut över året.

  • Fri 8 Jan 2021 01:30
    #5

    Ja


    Tow2Mater skrev 2021-01-08 01:00:59 följande:

    varför är din sista utbetalning i januari? har du förbrukat alla veckor?