• Guldnova

    Baklucka i baklås-850

    Har en 850 från -95. Bakluckan har gått i baklås. Hur löser jag det? Ska jag lämna in den? Går det att fixa? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-08 10:37
    Bilen är en sedan.

  • Svar på tråden Baklucka i baklås-850
  • srx

    Inuti bagaget på nån sida ( kommer inte ihåg vilken sida) så finna det en lucka man öppnar och därinne så ska det finnas en vajer man kan dra i för att öppna bagageluckan.

    På den 850 jag hade så fanns det en sådan, du kan kolla och se om du hittar den.

    Den är inte så lätt att hitta men det kan vara vara värt att leta.

    Lycka till

  • Guldnova
    Frontline skrev 2021-01-08 00:52:22 följande:

    Kryp in från kofferten och öppna..


    Det är inte en kombi. Kan man fälla ner sätena ändå menar du? 
  • Guldnova
    srx skrev 2021-01-08 01:09:08 följande:

    Inuti bagaget på nån sida ( kommer inte ihåg vilken sida) så finna det en lucka man öppnar och därinne så ska det finnas en vajer man kan dra i för att öppna bagageluckan.

    På den 850 jag hade så fanns det en sådan, du kan kolla och se om du hittar den.

    Den är inte så lätt att hitta men det kan vara vara värt att leta.

    Lycka till


    Skriver samma till dig att det är inte en kombi. Finns det en nödöppning på en sedan oxå? Den är gammal dessutom, -95.
  • Frontline
    Guldnova skrev 2021-01-08 01:55:19 följande:
    Det är inte en kombi. Kan man fälla ner sätena ändå menar du? 
    Aha ok vet inte hur man fäller sätena på en sådan bil tyvärr..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Guldnova
    Frontline skrev 2021-01-08 10:22:14 följande:
    Aha ok vet inte hur man fäller sätena på en sådan bil tyvärr..
    Precis, med en kombi vore det inge problem. 
  • Hin
    Guldnova skrev 2021-01-08 10:36:03 följande:
    Precis, med en kombi vore det inge problem. 
    (Parentes: en 850 i kombiutförande skulle ha hetat 855 istället).

    Jag fick för mig att man kunde fälla sätena i en 850 men kan säkert minnas fel ... Det ser du ju. Oavsett så bör du ha en genomlastningslucka bakom det fällbara armstödet bak. Alltså jag-har-hämtat-lister-hålet. Kolla om du kan lysa in där och få någon hint om hur det bör funka.

    Jäkla trevlig bil, för övrigt ... Här sitter man i supermoderna tjänstebilar hit och dit, och kan nästan sakna en hederlig 850 ...
  • Guldnova
    Hin skrev 2021-01-08 11:24:04 följande:
    (Parentes: en 850 i kombiutförande skulle ha hetat 855 istället).

    Jag fick för mig att man kunde fälla sätena i en 850 men kan säkert minnas fel ... Det ser du ju. Oavsett så bör du ha en genomlastningslucka bakom det fällbara armstödet bak. Alltså jag-har-hämtat-lister-hålet. Kolla om du kan lysa in där och få någon hint om hur det bör funka.

    Jäkla trevlig bil, för övrigt ... Här sitter man i supermoderna tjänstebilar hit och dit, och kan nästan sakna en hederlig 850 ...
    Tack för ditt svar. Ska kolla om det går att fälla sätena så man får ut grejerna. Vi lyckade få ut en del småsaker genom "har hämtat lister-hålet" Vi säger "skidhålet" eller nåt sånt. Borde finnas nån nödöppning på nåt vis. 
    Underbar bil, rostfri och går som ett urverk. Lacksläpp är enda problemet. Det är sonen som köpte den för 5000 och jag lånar den när min bil ej går. 
Svar på tråden Baklucka i baklås-850