• Lampfot

    Skuldkänslor över exet

    Hej.

    Jag vet inte varför jag skriver detta egentligen, jag vill bara ha någon annan utomståendes syn på det hela..

    Jag och mitt ex var tillsammans i fem år, vi hade det bra tillsammans, tryggt och stabilt. När jag blev sjuk i reumatism så hittade jag i hans mobil att han sade skickat bilder på sig själv till en tjej och där han skrev att han var i ett förhållande som var jätte dåligt och att han tänkt göra slut länge. När jag konfronterade honom, ville han att vi skulle göra slut, att vi inte var bra för varandra, vi hade tråkigt tillsammans och att vi inte kom någonstans. Att han känt såhär i 1-2år. Detta skulle han säga till mig när jag var frisk..

    Jag fick panik, och bönade och bad att han skulle ge mig en chans till. Det fick jag.

    Men jag kunde inte släppa tanken på vad han hade sagt och skrivit om mig. Så i två månader velade vi fram och tillbaka om vi skulle vara tillsammans eller inte. Jag gjorde allt hemma och han satt vid datorn till att han kom hem till midnatt.

    Vi bestämde att vi skulle flytta isär och vara särbo..

    Tillsist, hade jag sex med en annan man. Och berättade det för honom, och då vart det slut på riktigt.

    Nu när han har flyttat ut, så saknar jag han oändligt. Och jag har skuldkänslor som äter upp mig, kan inte sluta tänka på att jag sårat honom. Ångesten är extrem. Jag vill så gärna att det ska bli vi igen, känns inte som att jag kan leva utan honom..

    Hur kommer man över någon man man älskar? Har jag vart ett riktigt svin?

  • Svar på tråden Skuldkänslor över exet
  • Anonym (eee)

    Bra att ni inte är ihop mer. Synd att ni skulle "krångla" så där på slutet men jag menar nog att han borde sagt detta för otroligt mycket längre sedan än han gjorde. Han hade tänkt på att göra slut i 1-2 år! Vad sjutton?

    Jag tycker inte du behöver ha dåligt samvete. 

  • Anonym (Känner lika som ditt ex.)

    Hej

    Jag tycker inte att du ska ha skuldkänslor. Du har ju gjort allt för att det ska vara bra mellan er, och det vet han om. Sen låter det som att han inte la någon energi på er och förhållandet. Utan mer väntade på att du skulle vänja dig vid tanke på att ni ska gå isär för att göra det hela mer ömsesidigt. Han kanske inte ville vara boven som gör slut. Tycker kanske om dig och pallar inte se dig ledsen.

    Att du var med en annan tror jag inte gjorde varken till eller från för ditt ex. Men gav honom något att skylla/lägga skulden på. För att motivera ert uppbrott.

Svar på tråden Skuldkänslor över exet