• Jullan1

    Mensvärk direkt efter FET

    Hej!

    Vi har precis gjort vår första ivf, (FET 5-dagars blastocyst), gjorde återföringen igår på eftermiddagen och senare på kvällen så fick jag ganska kraftig mensvärk som höll i sig i ca 20min.

    Känner mig orolig att kroppen redan ?stöter bort? embryot.

    Är det någon mer med liknande erfarenhet som kan berätta hur det gått för er?

  • Svar på tråden Mensvärk direkt efter FET
  • Anonym (G)
    Jullan1 skrev 2021-01-08 09:01:57 följande:

    Hej!

    Vi har precis gjort vår första ivf, (FET 5-dagars blastocyst), gjorde återföringen igår på eftermiddagen och senare på kvällen så fick jag ganska kraftig mensvärk som höll i sig i ca 20min.

    Känner mig orolig att kroppen redan ?stöter bort? embryot.

    Är det någon mer med liknande erfarenhet som kan berätta hur det gått för er?


    Så har jag känt när embryot har fäst. Har gjort både ivf och äd och varit gravid några gånger. Resulterat i ett barn. Men när embryot har fäst så har jag fått molvärk antingen samma kväll som återförandet eller dagen efter. Lycka till!!
  • Jullan1
    Anonym (G) skrev 2021-01-08 09:13:24 följande:

    Så har jag känt när embryot har fäst. Har gjort både ivf och äd och varit gravid några gånger. Resulterat i ett barn. Men när embryot har fäst så har jag fått molvärk antingen samma kväll som återförandet eller dagen efter. Lycka till!!


    Ok, tack nu känner jag mig lite lugnare. Får hoppas att det är samma för mig då :)
  • Anonym (L)

    Nu har jag dock inte gjort FET utan ET och jag hade hemsk mensvärk efter återinsättning, speciellt på natten, kunde inte sova för att det gjorde så ont. Efter testdag 3 veckor senare försvann det värsta. Jag är nu gravid i v 9 och känner bara lite molvärk ibland. Läkaren trodde att det onda berodde på överstimulering av sprutorna.

  • Jullan1
    Anonym (L) skrev 2021-01-08 09:51:52 följande:

    Nu har jag dock inte gjort FET utan ET och jag hade hemsk mensvärk efter återinsättning, speciellt på natten, kunde inte sova för att det gjorde så ont. Efter testdag 3 veckor senare försvann det värsta. Jag är nu gravid i v 9 och känner bara lite molvärk ibland. Läkaren trodde att det onda berodde på överstimulering av sprutorna.


    Grattis!!:) Jag har inte tagit några sprutor denna gången, har tagit östrogentabletter och progesteron-gel, så tror inte det är överstimulering för min del. Idag är verken helt borta och jag känner mig som vanligt.
  • Anonym (L)
    Jullan1 skrev 2021-01-08 10:09:56 följande:

    Grattis!!:) Jag har inte tagit några sprutor denna gången, har tagit östrogentabletter och progesteron-gel, så tror inte det är överstimulering för min del. Idag är verken helt borta och jag känner mig som vanligt.


    Okej, nej då kan det inte vara det. Läste om många som haft mensvärk i början när ägget fäst och livmodern börjar ju växa direkt så inte så konstigt kanske. Skönt att det gått över nu ialf. Lycka till nu håller tummarna hårt för att det lyckas för er:))
Svar på tråden Mensvärk direkt efter FET