• Anonym (Jenny)

    Ingen sexlust, amning

    Har ammat sedan sonen föddes , nu ett år senare har jag fortfarande väldigt låg lust.

    Det är tråkigt . Har fortfarande sex med min man men det känns inte samma som innan och tar väldigt lång tid att komma igång.

    Kan det ha med amningen att göra?

    Har läst det,

    Några som haft samma problem och att lusten kommer tillbaks när man slutat amma?

  • Svar på tråden Ingen sexlust, amning
  • Anonym (Q)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-01-08 11:19:02 följande:

    Har ammat sedan sonen föddes , nu ett år senare har jag fortfarande väldigt låg lust.

    Det är tråkigt . Har fortfarande sex med min man men det känns inte samma som innan och tar väldigt lång tid att komma igång.

    Kan det ha med amningen att göra?

    Har läst det,

    Några som haft samma problem och att lusten kommer tillbaks när man slutat amma?


    Hade samma problem och lusten kom tillbaka, även om det tog ett tag. Amningen gav mig också torra slemhinnor så det krävdes en hel del glidmedel för att inte göra ont, vilket gjorde att allt kändes mindre spontant och ganska kladdigt. Dessutom påverkas lusten av störd sömn och att ha en bebis så nära en stor del av dygnet.
    Har du fått tillbaka mensen? Det är ett tecken på att hormonbalansen är påväg att normaliseras igen. Jag fick tillbaka min mens först efter 14 månader och då var den fortfarande väldigt oregelbunden. Jag ammade i 20 månader.
Svar på tråden Ingen sexlust, amning