Anonym (Anonym) skrev 2021-01-08 15:02:12 följande:
Kanske dubbelt så gammal som din. Det ska mycket till innan ett så litet barn är "efter" i utvecklingen.
Dubbelt så gammal? Alltså 20 månader?
Anonym (G) skrev 2021-01-08 15:07:29 följande:
Det är säkert inget fel på barnet.
Det kommer troligtvis med tiden.
Det jag tänker ni kan reflektera över är hur mycket ni talar med barnet. För Majoriteten av de barn som har språkliga problem beror det på bristen av tillgång till språket. Man har med andra ord talat alldeles för lite med barnet.
Ni kanske redan talar mycket med erat barn, men tänker att det kan vara bra att reflektera över
Jag hoppas du har rätt. Jag pratar med honom hela tiden, all hans vakna tid försöker jag träna på alla dessa olika saker han ska kunna, vilket gjort att jag senaste tiden känt mig helt utmattad för att jag inte gör annat än detta. Läser om andra som tränat sina barn några dagar och sedan in dom det, jag har alltså tränat varje dag, i stort sett all vaken tid, i över en månad. Utan framsteg. Det känns som BVC kommer tro att ja inte tränat honom, men det är precis det enda jag gör, pratar pratar pratar, repeterar. Han är ju även sen med allt det andra, klappar inte, slår inte ihop klossar, kryper inte, tar sig inte framåt, har precis tagit sig fram i gå stol innan stod han bara still, har precis lärt sig sitta stadigt och det är jag stolt över!