• julgran

    tappa känslor

    Hej! jag och min sambo har precis haft Corona där vi gått på varandra mycket. jag har varit väldigt sjuk och han har fått göra allt.

    Han har nu uttryckt att han börjar tappa känslor för mig vilket gör att jag får lite panik. Vi har haft det tufft. men jag älskar honom och vill leva med honom!

    Han säger att han ser mig lite som en vän och att han älskar mig men är inte förälskad i mig.

    Finns det något man kan göra för att hitta tillbaka till varandra? Han säger att han vill tillbaka till dom känslorna han hade i sommras för mig.

    Snälla har ni tips och råd?

  • Svar på tråden tappa känslor
  • Fjäril kär

    Se till att ni får tid på varsitt håll. Åk bort ifrån varandra. Och därmed få chansen att få vara själva och göra något eget och få möjlighet att faktiskt längta efter varandra.

    Nu pratar jag inte om en natt på hotell och så är allt bra utan att schemalägga tid ifrån varandra under en längre tid och verkligen ta tid att göra saker på egen hand och hitta tillbaka till eget liv och känna att det finns pirr, Åtrå och nyfikenhet för varandra och vad man gör i sin ensamhet.

    Koppla på lite lyx i vardagen, gör lyxiga saker för varandra. Klä upp er, duka fint, se varandra som vuxna attraktiva människor. Dejta varandra igen.

  • Cat's eye

    På vilket sätt har ni haft det tufft som gör att han nu börjat tappa känslor för dig? Finns det någon som du kan ändra på?

    Att han enbart ser dig som en vän låter ju inte så bra. Då tänker jag att han menar att han inte längre attraheras av dig längre? Min före detta pojkvän blev mer som min vän och inget mer och det var på grund av att jag inte tände på honom längre. Det var inget han hade gjort eller så, jag slutade bara tända på honom.

    Hur länge har ni varit tillsammans? Jag tror inte på att man kan vara förälskad i sin partner hur länge som helst. Det är man i början, sedan avtar ju det. Så blir det nog för de flesta. Däremot så måste man ju känna kärlek för sin partner och ha känslor för personen, samt attraheras av denne men att gå runt och tro att man ska känna fjärilar i magen hela tiden, det tror jag inte på. Det beror också på hur länge man har varit tillsammans.

    Kan ni försöka lista ut varför han har tappat känslor för dig? Kan du fråga honom det? Jag tänker att det då blir lättare för er att veta vad du/ni ska försöka ändra på, rent konkret. Det kan vara något som ni behöver jobba på.

    Annars så är det väl så att man måste vårda förhållandet. Man kan inte bara ta varandra för givet. Inte umgås för mycket så man kväver varandra men inte heller umgås för lite. Man måste ge varandra utrymme och egen tid och vara ifrån varandra ibland för att kunna sakna varandra. Unna er själva date nights där ni lyxar till det och håller romantiken vid liv. Det blir lätt trist om allt bara är samma hela tiden, alltså en grå trist vardag.

Svar på tråden tappa känslor