• Anonym (Hjälp mig)

Vad tycker ni?

Idag bad jag mitt barns pappa köpa en sak till vår son. I kostnad räknade jag med ca 200:-. Vi är särbos och jag står för allt till barnet.( ibland delar han på typ försäkring, förskola, och jag vet. Jag är dum som inte tagit tag i detta. I min skalle borde han förstå att man betalar för sitt barn och ?erbjuder? sig själv.) Hur som helst. Idag när dem kommer hem så visar d sig att han köpt ännu en sak. Så summan blev nu över 900:-. Pengar som jag verkligen inte har just denna månaden. Han ber mig swisha dessa pengar för hans pengar är slut.

Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle säga.. I min skalle frågar man om man köper något ?extra? som någon annan ska betala.

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • CitronTulo

Om jag förstår dig rätt så skulle han köpa saken, men du skulle betala? Hade ni pratat om vad saken fick kosta? Annars kan han ju inte veta att du tänkte att 200 var lagom?

• CitronTulo

Okej, nu såg jag att han köpt en till sak!! Nä, då är det klart att han skulle ha frågat innan om det var tanken att du skulle betala!

• Anonym (Hjälp mig)

Jag hade skickat en bild på ett skal till paddan d gällde. Som jag tyckte såg bra ut. Men sen kom han hem med ett dyrare skal för 399:- plus en hållare till bilen för 550:-. Snällt av honom att tänka på det. Men jag tycker att han borde fråga innan iaf så hade jag sagt nej och sagt att det får vänta om inte han står för kostnaden.

• qvist

Det finns väl ingen anledning att du skall ge honom pengar för det! Det var han som valde att köpa prylarna och de är inte ens till dig utan till ert gemensamma barn. Det är inte ditt fel att hans pengar är slut (han får vä hushålla med sina resurser bättre).

Betala inte.

Du har absolut ingen skyldighet betala det, varken moraliskt eller juridiskt.

• Anonym (.)

Vill han bestämma vad er son ska ha för prylar så får han betala dem själv.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2021-01-08 23:24:52 följande:

Idag bad jag mitt barns pappa köpa en sak till vår son. I kostnad räknade jag med ca 200:-. Vi är särbos och jag står för allt till barnet.( ibland delar han på typ försäkring, förskola, och jag vet. Jag är dum som inte tagit tag i detta. I min skalle borde han förstå att man betalar för sitt barn och ?erbjuder? sig själv.) Hur som helst. Idag när dem kommer hem så visar d sig att han köpt ännu en sak. Så summan blev nu över 900:-. Pengar som jag verkligen inte har just denna månaden. Han ber mig swisha dessa pengar för hans pengar är slut.

Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle säga.. I min skalle frågar man om man köper något ?extra? som någon annan ska betala.

Jag hade swischat 200 kr, det blir ju din del av skalet. Det andra hade han fått betala själv.

Sedan hade jag tagit tag i det andra, det är bara att inse att han inte är typen som förstår detta själv, eller han kanske förstår , men han skiter i det för du betalar ju.

Det är skrämmande att du som förälder inte har mer go i dig, du är en förebild för ditt barn. 
  • syntharen

Swisha 200 kr, det är ju vad du tänkt betala. Resten får han lösa på nåt annat sätt.

• Anonym (M)

Klart du inte ska betala det övriga. Swisha 200. Säg att du inte räknat med den andra utgiften. Sen måste du ta ett snack med honom om att ni måste dela på utgifter för barnet.

• Fiona M

Jag hade frågat, en gång för alla, varför han inte betalar för barnet.

Svar på tråden Vad tycker ni?