• Linnslus1

    Hjälp mig tolka min dröm

    Hade en dröm inatt, jag var inomhus och en stor, stor fågel tog sig in, typ som en tjäder eller lite örn-lik... Den hoppade upp på mig och satte sig i min nacke och kramade om med vingarna. Det var inget aggresivt utan den satt där och kramade om med vingarna. Jag började fota för att kunna bevisa att situationen verkligen hade hänt. Jag var lite rädd för den hade en stor, lång näbb som var så nära mig, men den satt ganska stilla/tryggt om min hals/axlar.
    Vi gick runt så i lägenheten ett tag, sedan gick jag ut på ballkongen och då flög den iväg tillsammans med en likadan fågel som jag tror väntade på balkongen.

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka min dröm
  • Magical

    Du kanske har tittat på Sagan om ringen-filmerna som gått nu alldeles på TV, och sett de stora fåglarna som hjälper Gandalf? 

  • prometheuz
    Linnslus1 skrev 2021-01-09 13:04:22 följande:

    Hade en dröm inatt, jag var inomhus och en stor, stor fågel tog sig in, typ som en tjäder eller lite örn-lik... Den hoppade upp på mig och satte sig i min nacke och kramade om med vingarna. Det var inget aggresivt utan den satt där och kramade om med vingarna. Jag började fota för att kunna bevisa att situationen verkligen hade hänt. Jag var lite rädd för den hade en stor, lång näbb som var så nära mig, men den satt ganska stilla/tryggt om min hals/axlar.
    Vi gick runt så i lägenheten ett tag, sedan gick jag ut på ballkongen och då flög den iväg tillsammans med en likadan fågel som jag tror väntade på balkongen.


    Jag gillar din dröm, jag ska länka en bra hemsida där du kan kolla vad fågeln kanske representerar. Du måste gå in på bokstaven B för Bird, eller hitta någon annan detalj (färg, eller beteendet av fågeln) i arkivet som är i bokstavsordning. Berätta vad du hittar för spännande svar :) 

    checkmydream.com
Svar på tråden Hjälp mig tolka min dröm