Blodpudding utan fläsk?
Finns det?
Finns det?
Aldrig ätit den kombinationen
Här hos oss finns det. Lingonsylt och rivna morötter.
Finns det?
Som innehåll eller tillbehör? Hur menar du?
Varken med eller utan - stekt sårskorpa är inte människoföda ...
Ja, visst kan du göra det på nötblod, det finns nog recept att finna om du googlar.
Ja, visst kan du göra det på nötblod, det finns nog recept att finna om du googlar.
Nej usch jag vill inte göra själv! Jag undrar om det finns färdig blodpudding att köpa som inte innehåller grisblod.
Kolla om du har någon köttbonde med egen butik eller som är ansluten till typ gröna gårdar eller något. De brukar vara villiga att fixa ett tillfälligt parti av det mesta om någon visar sig intresserad.
Men nej, något kommersiellt märke med blodpudding gjort på nötblod känner jag inte till. Av nyfikenhet undrar jag varför du vill ha det?
Googlade och fick fram denna tillverkare www.andersson-tillman.se/produkt/blodpudding/
Kolla om du har någon köttbonde med egen butik eller som är ansluten till typ gröna gårdar eller något. De brukar vara villiga att fixa ett tillfälligt parti av det mesta om någon visar sig intresserad.
Men nej, något kommersiellt märke med blodpudding gjort på nötblod känner jag inte till. Av nyfikenhet undrar jag varför du vill ha det?
Googlade och fick fram denna tillverkare www.andersson-tillman.se/produkt/blodpudding/
Tvivla på du. Vet gör man först när man provat.
Men du kan äta blodpudding? Varför inte bara skippa det?
Blodpudding i butik innehåller (största ingrediens först): vatten, fullkorsmjöl, olja. Sen blodpulver från gris och nöt.
Någon slafsig blodig tillverkning är det inte frågan om.
Blodpudding i butik innehåller (största ingrediens först): vatten, fullkorsmjöl, olja. Sen blodpulver från gris och nöt.
Någon slafsig blodig tillverkning är det inte frågan om.
Varken med eller utan - stekt sårskorpa är inte människoföda ...