• Anonym (Osexigmamma)

Hur blir man sexig?

Min man sa här om dagen att den sexuella attraktionen för mig har minskat sen jag blev gravid. För två år sedan. Till en början blev jag sur och ledsen men nu när jag smällt det så kan jag förstå honom.

Jag älskar att ha sex med honom och tycker bara att vårat sex blivit bättre och bättre, men visst blir det väl lite ensidigt, speciellt när man har barn att anpassa sig efter.

Vad för små grejer kan jag göra för honom? Jag är inte ofräsch eller oattraktiv. Utan mer personlighetsmässigt? Hur är en sexig kvinna? Hur beter hon sig?

• Svar på tråden Hur blir man sexig?
  • Anonym (Anonym)

För mig handlar det om utstrålning, självförtroende. Oavsett kön.

Fundera på kvinnor du tycker verkar sexiga, kanske kända kvinnor eller rollfigurer i filmer/serier. Hur beter de sig? Vad gör dem sexiga? Vad kan du ta till dig i ditt eget liv?

Och tänk på att det här ska du göra för din skull, för att må bra. Inte för hans skull. Så om du inte vill förändra dig får ni hitta andra lösningar, kanske hotta upp sexlivet med lite variation osv.

• Anonym (Hot)
    Anonym (Osexigmamma) skrev 2021-01-09 17:29:11 följande:

Min man sa här om dagen att den sexuella attraktionen för mig har minskat sen jag blev gravid. För två år sedan. Till en början blev jag sur och ledsen men nu när jag smällt det så kan jag förstå honom.

Jag älskar att ha sex med honom och tycker bara att vårat sex blivit bättre och bättre, men visst blir det väl lite ensidigt, speciellt när man har barn att anpassa sig efter.

Vad för små grejer kan jag göra för honom? Jag är inte ofräsch eller oattraktiv. Utan mer personlighetsmässigt? Hur är en sexig kvinna? Hur beter hon sig?

Självförtroende.. en kvinna med självförtroende är sexigt, en sån kvinna kommer att kunna förföra och veta hur hon ska kunna göra för att få mannen galen av åtrå.
  • Anonvm
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-09 17:46:22 följande:

utstrålning, självförtroende.

Så sant som det är sagt.

Som man önskar jag att jag listat ut detta redan som tonåring....
  • Anonym (Enkel grej)

En enkel grej är bara att försöka vara sexig. Spelar ingen roll om du misslyckas och det blir fånigt, överdrivet, teatraliskt just att du försöker vara sexig för hans skull är sexigt.

Min ex använde nästan aldrig smink, visste inte hur man sminkade sig. Så det kunde se ut som en pandabjörn eller Alice Cooper men det blev sexigt ändå just för att hon försökte göra sig fin för mig. 

• Anonym (sweet dreams)

Jag har aldrig träffat en man som klagar på en vacker korsett, och det är fantastiskt för att hålla in magen och dölja gravidstrimmorna också.

Se t.ex.

www.corsetsqueen.com

• Anonym (Meränvanilj)

Det låter ju sunt att din man vågar vara ärlig med dig och verkar ju oxo vara saklig. Förstår att det kan vara tungt att höra först, men tror det lönar sig i längden och att ert sexliv gynnas av denna öppenhet.
    Självklart förändras kroppen och hela personen av en graviditet och att sen ha barn. Att hans attraktion till dig förändrats iom graviditeten tyder på att du hade en snygg kropp som nu naturligtvis förändrats. Kroppen är ju en sak och jag kan såklart själv uppskatta och tända på en riktigt fin kropp. Men sexigheten sitter mest i personen, blicken, förväntningar och tysta löften. Jag tänder verkligen på att min partner tänder på mig, vill ha mig. Att hennes händer inte kan låta bli att smeka, känna. Eller att hon visar sig för mig, showar lite. Gör sig redo framför mig, visar hur hon vill ha mig.
    Jag tror framförallt att du ska visa med händer och mun att du vill ha honom. Smek, kyss, slicka....
    Och om du vill vara mer porrig så ge honom en show där du smörjer dina zoner med lite olja, smeker och fingrar dig själv.
    Vad man gör beror ju på var man befinner sig i sin sexuella relation.
    Men kan nog säga sådär generellt att män gillar att kvinnor visar med ord och handling att hon vill ha honom i sig NU!

• Smecker

Sexig har med sex att göra. När det du gör och hur du gör det och utstrålningen du har har sexuella undertoner. Som ett löfte hängande i luften ungefär. Till exempel så är kläder bara kläder, det är vad kläderna insinuerar som gör ifall de är sexiga eller inte. Du kan ta ett "sexigt" klädesplagg, men utstrålar du inte sexighet, eller vet mannen att det inte kommer bli något ändå eftersom du inte är den typen av person, så faller det platt.

Grunden i det hela handlar, för mig, om att motparten tänker på sex, och visar det. Inte som i att man alltid måste ligga, men det där outtalade löftet där motparten får mig att känna mig het och åtrådd.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Kvinna_2021)

Hur länge var ni ihop innan du blev gravid? En passion vara inte mer är 1,5 år. sedan utvecklas den och blir till en stabil och mogen relation.
    Tycker han också att ert sexliv blir bättre och bättre eller är det bara du som tycker det? Du verkar iaf fortsatt tända på honom. 
    Det du kan göra är försöka hitta tid att ta hand om dig och träna för att hålla dig fin och attraktiv, dock inte på bekostnad av ert barn. Han behöver ställa upp och ta hand om barnet om du ska hitta tid att ta hand om dig och behålla din utstrålning. 

Sedan kan det vara ett sätt för honom att hålla grepp och makt om dig. Nej du kanske inte är lika sexig som när han träffade dig, men du är hans barns mamma. 
    Jag har lärt mig att män prioriterar de kvinnor som får dem känna sig behövda och ger de mental trygghet. Därför är det sällan älskarinnor som tar män från sina fruar. 

Bara så du vet, kroppen återhämtar sig till slut från graviditet. Han borde veta det... 
    önskar dig lycka till med denna mannen...

• Anonym (Osexigmamma)
    Anonym (Kvinna_2021) skrev 2021-01-09 19:01:53 följande:

Hur länge var ni ihop innan du blev gravid? En passion vara inte mer är 1,5 år. sedan utvecklas den och blir till en stabil och mogen relation.

Tycker han också att ert sexliv blir bättre och bättre eller är det bara du som tycker det? Du verkar iaf fortsatt tända på honom. 

Det du kan göra är försöka hitta tid att ta hand om dig och träna för att hålla dig fin och attraktiv, dock inte på bekostnad av ert barn. Han behöver ställa upp och ta hand om barnet om du ska hitta tid att ta hand om dig och behålla din utstrålning. 

Sedan kan det vara ett sätt för honom att hålla grepp och makt om dig. Nej du kanske inte är lika sexig som när han träffade dig, men du är hans barns mamma. 

Jag har lärt mig att män prioriterar de kvinnor som får dem känna sig behövda och ger de mental trygghet. Därför är det sällan älskarinnor som tar män från sina fruar. 

Bara så du vet, kroppen återhämtar sig till slut från graviditet. Han borde veta det... 

önskar dig lycka till med denna mannen...

2,5 år. För att förtydliga så är det inte utseendet det är fel på. Han tycker att jag är jättefin o säger det hela tiden. Utan mer ?utstrålningen? o spänningen tror jag?
  • Chris1980

Ta kommandot och ge honom en åktur som aldrig förr. Låter som det blivit slentrian i sänghalmen för er. Ge han en avsugning när han minst anar det och väck hingsten i honom så blir det nog åka av för dig ????

• Anonym (H)

En variant är att du gör dig fin och har lite sexigare kläder, inget överdrivet så att det verkar tillgjort, men beter dig ungefär som vanligt. Du försöker inte förföra honom utan får honom att titta på dig och vilja ha dig. Om du vet vilka kläder han går igång på så välj dem.

Om du försöker förföra honom för uppenbart så kan det verka som om du gör det bara för att han sa så. Om du gör det mer subtilt så börjar han antagligen tänka på dig som den kvinna han en gång blev förälskad i och tände på.

Du vet hur du beter dig när du vill ha en man, tänk på honom så, som om han var en man du inte känner och du vill fånga hans intresse.

• Anonym (Kvinna_2021)
    Anonym (Osexigmamma) skrev 2021-01-09 19:46:46 följande:
    2,5 år. För att förtydliga så är det inte utseendet det är fel på. Han tycker att jag är jättefin o säger det hela tiden. Utan mer ?utstrålningen? o spänningen tror jag?
    Han får då akta sig för vad han önskar. En sexig attityd med glimten i ögat kombinerat med ett fint utseende lockar många fler män än han ;)
  • Anonym (tummen ner)
    Anonym (Osexigmamma) skrev 2021-01-09 17:29:11 följande:
    Hur blir man sexig?

tummen ner till den snubben. om man har småbarn är det inte direkt lika lätt att hålla sin utstrålning på topp, speciellt inte om man får ta lasset själv. nu kanske det inte är så för er, men om han tar hälften av barnet, desto mer tid för återhämtning får du (tex genom att göra nåt du tycker är kul) och desto mer sex appeal får du.
Svar på tråden Hur blir man sexig?