• hontas

Kan man ha en bilbarnstol i mitten?

Om några veckor kommer tvillingarna och vi börjar planera hur livet skall fungera med 4 barn...
    En av frågorna som ha dykt upp är hur man smidigast placerar 4 barn med bilbarnstolar i en minibuss med 7 säten. Kan man ha tvillingarna i mittensätet med tvillingarna brevid varandra?

• Svar på tråden Kan man ha en bilbarnstol i mitten?
  • ebben

vet ej i minibuss........men i vår vanliga kombibil så ska vi ha en bilbarnstol i mitten bak! Har airbag så alla 3 barn är bak! en utan stol-9 år,o de andra 2 små i stolar!

• Spaceray

Hej hej! Vi har en minibuss också med 7 platser, jag köpte akta gracco med bas till tvillingarna för till dom stolarna behövs bara tvåpunkts bälte. Men kan ju bli trångt med två alldeles brevid varandra, men prova och se. I våran så har vi tänkt sätta tvillingarna i var sin fåtölj och våra andra tre "större" barn på soffan bak.

• listo

Mittenplatsen i baksätet är den säkraste platsen i hela bilen, så där kan man absolut ha en bilbarnstol om det bara ryms.

• Jordgubbssaft

Är mittenplatsen säkrast ? *Nyfiken ! Har nämligen hört att bakom passagerarsätet ska vara det säkraste ... Vill ju ha det säkraste för vårt barn så vill höra ALLAS olika tips !

• anza

Jag fick också höra att mittenplatsen bak ska vara den säkraste platsen. Hörde det i en butik, BP Barnsäkerhet, som säljer allt inom barnsäkerhet.

• Sunelina

mitten platsen bak är den säkraste platsen i hela bilen. Det var iaf vad de sa när jag körde halkkörningen innan jag tog körkortet.

• Skrutteruttan
    Hej! Vi har också många barn och har inte löst hur vi ska placera dem i bilen...Vi har en Sharan med tvåpunktsbälte i mitten i mittensektionen, så där placerar vi inget barn (vi har inga acta gracco med bas), där får en vuxen sitta....Jag tänkte nog att jag ska ha tvillingarna på varsin sida i mittensektionen, längst bak har vi två säten, där de stora barnen får sitta. Kan ha en tvilling fram (har inte airbag där) om det är ett till syskon med så att andra tvillingen får sällskap...När vi sedan har fasta stolar får en sitta fram för vi måste kunna komma in längst bak...
  • Spaceray

Ja det är ett gissel med många barn i bilen! Men tur att det finns så mycket stora bra bilar nu!! Jag måste fråga, har nån av er en bil med riktigt stort bagage?? I våran (Cheva Astro) är det jätte litet bagageutrymme, jag får in tvillingvagnen på högkant. Hur har ni andra löst det??

Svar på tråden Kan man ha en bilbarnstol i mitten?