• Inteamanda

    Covid eller njurbäckeninflammation

    Gravid v19. Igår eftermiddag började jag känna mig krasslig. Min man testade positivt för Covid i måndags och min son är varit krasslig i veckan (ej testad, så vet inte om det var Covid men är ju mycket möjligt). Så det känns väldigt sannolikt att jag också blivit med Covid.

    Dock började jag även under gårdagen misstänka att jag nog har urinvägsinfektion. Min tanke är att jag med stor sannolikhet har Covid och en urinvägsinfektion. Men jag blir alltid en sån hyprokondiker när jag är gravid så nu har jag fått för mig att det kanske är njurbäckeninflammation.

    Mina symtom är feberkänsla men ingen feber, trött och illamående (vilket jag inte haft annars i graviditeten, men kan ju absolut ändå vara pga graviditeten). Och sen att jag kissar oftare än vanligt, känner ofta att jag behöver kissa direkt efter jag precis varit och kissar och det är så en urinvägsinfektion brukar te sig hos mig.

    Vad tror ni? Jag nojjar bara va? Jag borde nog avvakta mitt Covidtest imorgon eftermiddag?

  • Svar på tråden Covid eller njurbäckeninflammation
  • Anonym (LenaLamm)

    Ovanligt att ha njurbäckeninflammation utan feber, men i vilket fall som helst är det 1177 du ska kontakta gällandes detta, inte familjeliv.se...

    Lycka till!

  • Aamon

    Hade samma som gravid och fick Covid kring den veckan. Var enbart Covid i mitt fall. Sved inte när jag kissade utan kissade bara oftare för att barnet växte och tryckte på blåsan samt att jag drack mer för att lindra Covid.

  • Jag är bara jag

    När min man hade njurbäckeninflammation hade han hög feber, pinkade blod och mådde jättedåligt. Det gick på nåt dygn bara. Du kan avvakta lite, men börjar du må sämre ring 1177 omg.

  • Inteamanda
    Långbenopluto skrev 2021-01-10 15:34:27 följande:

    Hur har det gått?


    Jag pratade med 1177 som tyckte jag skulle avvakta och se om det blev värre och i så fall åka in till akuten. Annars ska jag höra av mig till MVC imorgon och be att få lämna ett urinprov. De vill ju helst inte att jag åker någonstans om jag misstänker Covid. Det har inte blivit värre under dagen, så tror inte långre att det är njurbäckeninflammation då som någon skrev här ovan så brukar det bli värre snabbt.
  • Solblomma30

    Jag har haft njurbäckeninflammation och det var bland det värsta jag har varit med om. Jag hade hög feber i en vecka, fruktansvärda mag- och ryggsmärtor och var så svag att jag inte kunde gå. Jag tror att man oftast mår väldigt dåligt vid njurbäckeninflammation. En kompis hade samma sak och hon blev inlagd.

Svar på tråden Covid eller njurbäckeninflammation