Varför skakar min hand?!
Min högra hand började helt plötsligt skaka av ingen andledning. Är detta Parkinsons? Det är bara ena handen som skakar och den skakar mer i vissa vinklar. Är det någon som vet vad detta kan va är jätteorolig.
Min högra hand började helt plötsligt skaka av ingen andledning. Är detta Parkinsons? Det är bara ena handen som skakar och den skakar mer i vissa vinklar. Är det någon som vet vad detta kan va är jätteorolig.
Onaniabstinens? Din hand vet vad din kropp behöver.
Nej men kan man få seriösa svar
Nerv i kläm? Karpaltunnelproblem? Jag hade lätta skakningar i handen pga karpaltunnelssyndrom - försvann efter operation.
Har du fått någon ny medicin? Kolla isåfall om en biverkning är tremor vilket betyder just darrningar/ skakningar.
Jag får så ibland när en nerv i nacken hamnat i kläm. Men det kan ju bero på massa olika saker, ring vårdcentralen.
Förhoppningsvis är det väl någon närv som har kommit i kläm
Men jag har nyligen börjat träna också från att inte träna någonting tidigare tror ni att det kan ha något med saken att göra?
Skulle vara tacksam för fler svar
Flera i min mans släkt blir darrhänta tidigt, typ 20-30-årsåldern. Betablockerare hjälper för dem (upptäcktes när en åt det av andra skäl). I deras fall är det inte tecken på annan sjukdom och folk har blivit riktigt gamla utan att andra problem tillstött. Däremot har darrandet blivit något värre med åldern. Men inte handikappande.
Men kolla med vårdcentralen.
Men jag har nyligen börjat träna också från att inte träna någonting tidigare tror ni att det kan ha något med saken att göra?
[quote=80881389][quote-nick]Iufhdbfngtn skrev 2021-01-10 14:13:12 följande:[/quote-nick]
[/
Ja, det kan bli så av överansträngning. Går över om ett dygn.