• Anonym (Vågar inte hoppas­)
    Sun 10 Jan 2021 16:35
    667 visningar
    12 svar
    12
    667

    Synvilla, spök eller svagt positivt?

    Jag och maken har i snart 11 år haft oskyddat sex. Det blev aldrig någon spontan graviditet, utan våra två gemensamma barn blev till genom ivf. För 3 mån sen blev jag gravid, spontant! Visade sig dock vara ett X och fostret fick opereras bort tillsammans med min ena äggledare. Var såklart en stor sorg för oss även om vi inte hade tänkt skaffa fler barn.

    Men till saken, jag är nu 2-3 dagar ifrån nästa mens och har sista dagarna känt mig gravid. Brukar inte ha så här mycket fysiska symtom på pms, istället brukar jag ha psykiska besvär mellan äl och mens, pmds. Den här gången har jag dock inte haft det. Gjorde ett test nu på em och tycker mig se ett streck. Hade bara hållt mig i 2 timmar när testet togs. Lägger in bilder. Ser jag i syne?! Är det ett spökstreck?! Vågar inte tro att vi kan ha lyckats igen.

  • Svar på tråden Synvilla, spök eller svagt positivt?
  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 16:36
    #1
  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 16:39
    #2

    Ser nu att strecket inte alls syns lika bra som på min telefon :( Antar att det är spök då :?(

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 16:40
    #3
  • Sun 10 Jan 2021 16:42
    #4

    [quote=80881707][quote-nick]Anonym (Vågar inte hoppas) skrev 2021-01-10 16:40:56 följande:[/quote-nick][/quote]

    Här ser jag ett streck =) Hoppas!

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 17:54
    #5

    Jag är rädd att det bara ger mig falska förhoppningar. Men får testa om någon dag med morgonurin. :)

  • Anonym (Baghe­era)
    Sun 10 Jan 2021 19:35
    #6

    Jag ser också på sista bilden! 

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 19:41
    #7

    Det känns som att det skulle vara för bra för att vara sant bara. Efter 11 år, 6 st ivf-behandlingar. Det skulle vara ett mirakel. Men misstanken var att min högra äggledare var blockerad pga endometrios. X:et på höger sida bekräftade den misstanken lite, så kanske kanske var det den äggledaren som behövde bort för att det skulle kunna bli en spontan graviditet. Även om vi tänkt att vi är färdiga nu då jag har tre barn, varav två är våra gemensamma. Men självklart skulle en till vara mer än välkommen!

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Mon 11 Jan 2021 11:41
    #8

    Samma svaga streck idag men det syntes att det var ljusrosa. Bad maken köpa ett cb-digital, men det var negativt. Så antar att det bara var spökstreck.

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Mon 11 Jan 2021 23:28
    #9


    Kan det se ut så här och ändå vara spök/falskt?
  • Anonym (Jag)
    Tue 12 Jan 2021 00:39
    #10
    Anonym (Vågar inte hoppas) skrev 2021-01-11 23:28:13 följande:

    Kan det se ut så här och ändå vara spök/falskt?


    Vågar nästan säga grattis till mirakel-graviditet
  • Little­Sunshi­ne84
    Tue 12 Jan 2021 03:29
    #11

    Jag ser två streck! :))

  • Anonym (Vågar inte hoppas­) Trådstartaren
    Tue 12 Jan 2021 06:58
    #12

    Jag har ju nu tagit 4 testet och alla är svagt positiva. Blivit något starkare. Så gravid är jag ju uppenbarligen. Hoppas nu att den här lilla krabaten vill stanna. Kommer ta tid att smälta att vi lyckats med två graviditeter på kort tid. Med dottern tog det 5 ivf-försök.

    Tack för grattis, även om jag inte riktigt vågar ta ut något än, vill veta att det sitter där det ska först och så. Men ändå helt otrolig att det blivit något! :) <3

Svar på tråden Synvilla, spök eller svagt positivt?