• VickanD

    Din ärliga åsikt om abort?

    Vad är din ärliga åsikt om det omdiskuterade ämnet abort?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din ärliga åsikt om abort?
  • Anonym (Llll)
    Anonym (L) skrev 2021-01-10 19:06:14 följande:

    För abort innan vecka 18. Går inte att rösta.


    Finns ju ett svarsalternativ som lyder ?Jag är helt för abort men jag vill att gränsen ska sättas tidigare än vecka 18?
  • Anonym (Llll)
    Långbenopluto skrev 2021-01-10 19:13:23 följande:

    Så omdiskuterat är det väl inte här i Sverige?


    Håller nog ändå med ts om att det är rätt omdiskuterat, även här i Sverige. Många svenska feminister brukar lyfta detta ämne ofta
  • Anonym (My)

    Konstiga alternativ. Jag är för fri abort i början av graviditeten men inte av foster som är livsdugliga utanför livmodern.

  • Anonym (V)

    Konstigt ställda frågor. Jag är för fri valmöjlighet för kvinnan.

    Men jag skulle inte göra abort själv.

    Är man för abort låter som om man tycker kvinnor bör göra abort eller att man tycker att abort är något positivt.

    Engelskans pro choice är mycket bättre alternativ.

  • VickanD
    Anonym (My) skrev 2021-01-10 19:45:56 följande:

    Konstiga alternativ. Jag är för fri abort i början av graviditeten men inte av foster som är livsdugliga utanför livmodern.


    Då röstar du ju på alternativ två?
  • Anonym (Llll)
    Anonym (V) skrev 2021-01-10 19:47:08 följande:

    Konstigt ställda frågor. Jag är för fri valmöjlighet för kvinnan.

    Men jag skulle inte göra abort själv.

    Är man för abort låter som om man tycker kvinnor bör göra abort eller att man tycker att abort är något positivt.

    Engelskans pro choice är mycket bättre alternativ.


    Nej, det låter inte som det bara för att man säger att man är för abort... säger man att man är för abort så menar man att man tycker att det ska vara en laglig valmöjlighet, även om man nu själv inte skulle kunna tänka sig att göra abort.
  • Anonym (H)

    Jag ser det som en sista utväg. Är det rent slarv, tycker jag det är sorgligt - vilket det förhoppningsvis sällan är

  • Anonym (K)

    För fri abort. Har bistått vid hundratals aborter. Det man skulle kunna se över är gränsdragningen. Vi räddar idag barn i princip i samma vecka som foster får aborteras. Folk som inte jobbar inom abortvården tror naivt att enbart ej livsdugliga foster aborteras i v 21+ vilket INTE stämmer. Att det står en anledning i statistiken från socialstyrelsen betyder inte att verkligheten är en annan. Fullt friska foster aborteras och lever vid aborter upp mot v 22.

    Anser att gränsen borde dras ett par veckor tidigare så vi slipper de här fallen som känns etiskt galet.

Svar på tråden Din ärliga åsikt om abort?