• Sun 10 Jan 2021 20:08
    6725 visningar
    8 svar
    8
    6725

    Vad önskade ni er i examenspresent eller vad fick ni?

    Hej allihopa!

    På fredag tar jag min efterlängtade högskoleexamen!

    En familjemedlem frågade mig vad jag önskar mig i examenspresent "Eeeeehm.... Jaa...." Svarade jag

    Så ni som tagit examen från högskola/universitet, önskade ni er något eller fick ni någon present av nära och kära?

    Vore kul med lite inspiration eller tips!

    Ha det bra!

  • Svar på tråden Vad önskade ni er i examenspresent eller vad fick ni?
  • Anonym (Ringe­n)
    Sun 10 Jan 2021 20:14
    #1

    Jag fick ingenting. Mina föräldrar sa inte ens grattis när jag berättade om att jag tagit examen (master).

    Jag hade gärna tagit emot examensringen om någon erbjudit det. Om det finns på din linje och du tycker om ringar är det ett tips. Eller något annat som är graverat, ett annat smycke, en klocka.

    Grattis! Bra jobbat!

  • Anonym (ppp)
    Sun 10 Jan 2021 20:17
    #2
    anonym2005 skrev 2021-01-10 20:08:38 följande:

    Hej allihopa!

    På fredag tar jag min efterlängtade högskoleexamen!

    En familjemedlem frågade mig vad jag önskar mig i examenspresent "Eeeeehm.... Jaa...." Svarade jag

    Så ni som tagit examen från högskola/universitet, önskade ni er något eller fick ni någon present av nära och kära?

    Vore kul med lite inspiration eller tips!

    Ha det bra!


    Jag fick ett armband när jag tog examen när jag var 25 år. Hade inte önskat mig det men blev glad ändå. Vi hade bara planerat att äta på en restaurang så det var en överraskning med present också. Det var från mina föräldrar. Tog en till examen ca 20 år senare men då har ingen gratulerat mer än att de har sagt grattis. 
  • Sun 10 Jan 2021 20:17
    #3

    Åh, vad tråkigt för dig!

    Ringar har jag inga, så det var en kul idé!

  • Anonym (nöjd 45 åring.­)
    Sun 10 Jan 2021 20:23
    #4

    Blå skål, aldrig använd.
    Klocka.
    En hylla.
    Blommor.
    Det man vill ha är bara ett grattis, bra jobbat.

  • Sun 10 Jan 2021 20:42
    #5

    Examenspresent? Vid högskoleexamen? Det har jag aldrig fått. Det har jag inte hört talas om någon som fått. Skulle väl vara några feta räkningar, då....


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mon 11 Jan 2021 11:00
    #6

    Jag tog min kandidat i juni. Hade planerat stort firande med släkt och vänner eftersom det var väldigt stort för mig. Nu blev det inte så utan istället hade vi (jag, maken och ungarna) en enkel grillkväll hemma hos min mamma + man. Av mamma och pappa fick jag pengar för att köpa något jag själv ville ha. Jag fick blommor skickade till mig av två vänner och en moster. Min man visste att jag ville ha en extra ring mellan vigselringen och förlovningsringen, så den var vi och tittade ut tillsammans ett par dagar innan examen. Var helnöjd med dagen trots att den inte blev som planerad.

  • Mon 11 Jan 2021 11:02
    #7

    Jag har för mig att jag fick champagne och ett armband.

  • Gameof­throne­s
    Tue 12 Jan 2021 01:58
    #8

    Fick en bil och pengar

Svar på tråden Vad önskade ni er i examenspresent eller vad fick ni?