• Sun 10 Jan 2021 23:44
    759 visningar
    5 svar
    5
    759

    PCOS/ammar bli gravid igen

    Jag ammar mitt barn som är 8 månader idag. Jag har i grund och botten PCOS. Jag vill gärna försöka med ett syskon. Min fråga är kan man ta letrozol eller någon annan stimulering medan man ammar? Ska självklart prata med läkare med tänker att jag gärna vill veta så mycket som möjligt innan mitt besök. Har googlat men får inga tydliga svar. 

    Någon som gjort på något annat sätt och vill dela med sig. Är tacksam Skrattande

  • Svar på tråden PCOS/ammar bli gravid igen
  • Mon 11 Jan 2021 16:36
    #1

    Jag har med pcos och det tog oss 2 år att bli gravida och då kom vi så lång som till Ivf men fick avbryta Pga för få äggblåsor men det tog sig ändå...

    Därför ville vi börja med tvåan så fort vi kunde, då det kunde ta tid men jag fick inte börja med hormonstimulering fören jag sluta amma helt. Han ville även att jag skulle fått några mens blödningar innan jag på börja hormonerna. ( fick inte mens fören jag sluta amma)

    Det tog 3 månader med letrozol att bli gravid med lillasyskonet

  • Mon 11 Jan 2021 19:50
    #2

    Tack för svar :D Då får jag helt enkelt vänta då 

  • Tue 12 Jan 2021 09:01
    #3

    Du kan ju altid fråga din Gyn vad som gäller hos dom.. och inte lita blint på mig.

    Men jag är ganska säker på att när man gör tex Ivf så får man inte amma. Som jag har fattat det så ger ju amningen ett litet skydd mot att bli gravid.

  • Wed 24 Feb 2021 14:21
    #4

    Håller ej på med ivf eller så då jag lätt blir gravid naturligt men har ändå svaret på din fråga, man får ej amma och göra ivf tyvärr :)

  • Wed 24 Feb 2021 17:59
    #5

    Nej, det går inte att kombinera amning och Letrozol. Tyvärr.

Svar på tråden PCOS/ammar bli gravid igen