• Anonym (Punkten)

Vad var anledningen till att du blev gravid och gjorde abort?

Blev nyfiken nu när det nyligen dök upp en tråd om abort.

Du som blivit gravid trots att du inte ville ha barn och sedan gjorde abort, vad var anledningen till att du blev gravid och sedan gjorde abort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad var anledningen till att du blev gravid och gjorde abort?
  • Anonym (Anonym)

Jag och min partner försökte skaffa barn och vi ville ha barn på ett sätt men vi gjorde det lite också för att se om vi ens kunde få till en graviditet. När jag väl blev gravid så ångrade vi oss och gjorde abort.

• Fjäril kär

Blev gravid trots korrekt insatt spiral. Valde abort då omständigheterna omkring var omöjligt för att kunna välkomna ännu ett barn. Och jag var ju liksom skyddad av en anledning. Jag var ledsen och ångrade mig men jag vet att det inte fanns några alternativ. Det är nu 20 år sedan och jag har fått barn efter det.

• Anonym (F)

Mitt ex hotade mig till att göra det mot min vilja. Han hade sagt att han ville ha barn och var med på att skippa skyddet men när graviditeten väl var ett faktum ville han att jag skulle ta bort det. Det ville absolut inte jag och då blev han fruktansvärt obehaglig och läskig och hotade mig med allt möjligy. Lider än idag (flera år senare) av svår psykisk ohälsa som startade av aborten och tänker på det många gånger dagligen.

• Anonym (Elvira)

Gravid trots kondom och ett dagenefterpiller, vågade inte chansa. Vi fick 3 barn efteråt.

• Anonym (Yyy)

Jag har själv inte gjort nån abort men min bästa vän hr gjort abort pga att fostret inte skulle överleva utanför mammans mage.

En bekant har gjort abort på grund av att den blivande mamman fick cancer och behövde göra behandlingar man inte får ta när man är gravid.

Jag ville bara säga att det finns fler orsaker till abort än du kanske tror.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Yyy) skrev 2021-01-11 21:25:52 följande:

Jag har själv inte gjort nån abort men min bästa vän hr gjort abort pga att fostret inte skulle överleva utanför mammans mage.

En bekant har gjort abort på grund av att den blivande mamman fick cancer och behövde göra behandlingar man inte får ta när man är gravid.

Jag ville bara säga att det finns fler orsaker till abort än du kanske tror.

Jag tror att ts är medveten om det. Det ts är ute efter är ju dock att få veta varför man blev gravid om man nu inte ville ha barn, inte alla anledningar som ligger bakom beslutet att göra abort utan just varför man blev gravid om man nu inte ville ha barn. Så tolkar jag det.
Svar på tråden Vad var anledningen till att du blev gravid och gjorde abort?