• Anonym (social tant vägrar att ge upp)

    En knäpp soc tant

    Jag tänker fatta mig kort nu.
    Jag är en kvinna på 38 år.
    Och ända sen 2013 har en soc tant varit på mig/oss 
    jag har 2 barn också, som hon ser som att dem ska in på ett barnhem mer eller mindre. Vi är inte anmälda. Saken med den här tanten är att hon är som ett spöke med en arme. Med andra ord får/ska vi inte få veta eller vara medvetna om att hon samarbetar olagligt med alla som vi har kontakt med skola, hab osv...
    Men min fråga är ni som har varit med om att aldrig blir av med skiten, några tips om hur man kan bli av med soc tanten? Råd eller tips önskas, barnhem, familjehem glöm det inget alternativ överhuvudtaget med oss. Vi vill bara vara en normal familj utan en knäpp soc tant som vägrar att släppa taget om oss. Anmäla går inte heller för att jag inte har några bevis. Så hjälp hjärna till med råd, jag tror att flera en jag på det här jobbiga området har det likadant. Vad skulle ni har gjort, eller vad gjorde ni? Inte ens en advokat vill hjälpa oss med detta problem. Tacksam för hjälpande svar....

  • Svar på tråden En knäpp soc tant
  • Anonym (O)

    Alltså är väl konstigt om hon håller på och är på er utan anledning. Borde väl ha bättre saker för sig. 

  • Anonym (???)

    Men om ni inte är anmälda och hon inte gjort en utredning vad gör hon då? En privat vendetta eller? Du pratar självfallet med hennes chef och biter inte det går du vidare. 

  • Anonym (?)

    En Soctant som har kontakt med skola och habiliteringen?
    Det finns nog anledning att för barnens skull ha koll på er?
    eller?

  • Anonym (Jj)

    Om det inte finns några bevis gör att personen utreder er utanför sitt uppdrag, hur vet du då om att så sker?

  • Anonym (Jill)

    Så alla runt omkring dig samarbetar med denna dam som utreder dig olagligt? Hur vet du det om det inte finns några bevis på att det sker??

    Ursäkta, men du låter paranoid!

  • Sven19

    Du får nog förklara mer.

    Vad hände 2013

    Har ni möten med soc eller hur vet du att hon håller på och utreder?

Svar på tråden En knäpp soc tant