• Anonym (Ingela)

Hur hämtar jag ut min medicin?

Har Corona och är isolerad hemma med övriga familj. Har medicin på Apoteket som måste hämtas. Jag kan ju beställa hem det men det kommer inte få plats i brevinkastet så vad händer då? Får jag en avi och måste gå till posten iallfall?

Jag läser finstilta på apotekens hemleverans men det står i get tydligt och jag tänker inte riktigt klart just nu.

Någon som vet?

• Svar på tråden Hur hämtar jag ut min medicin?
  • Anonym (M)

Vid vissa varianter på hemleverans ställer de paketet vid dörren om det är för stort för brevinkastet.

• fjanten

Beställer du via t.ex. apotea kan du välja hemleveran med budbee. Då får du sedan välja på att de lämnar utanför dörrdn, knackar eller ringer på. Så är det inga problem med storleken på brevinkastet.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Ingela) skrev 2021-01-11 17:56:02 följande:

Har Corona och är isolerad hemma med övriga familj. Har medicin på Apoteket som måste hämtas. Jag kan ju beställa hem det men det kommer inte få plats i brevinkastet så vad händer då? Får jag en avi och måste gå till posten iallfall?

Jag läser finstilta på apotekens hemleverans men det står i get tydligt och jag tänker inte riktigt klart just nu.

Någon som vet?

Be någon om hjälp.
  • Mrs Moneybags

Dels har mitt lokala apotek hemleverans, dels kan man beställa från Apotea.se och få paketet utanför dörren eller hängt i en påse på dörrhandtaget. Toppen! 

• Anonym (Fullmakt)

Hemleverans är fenomenalt, där det finns. Tyvärr finns det inte överallt. Allt levereras inte heller hem till dörren.

Jag hade gett första bästa friska person en fullmakt. De kan man göra på nätet. Denne kan sen hämta ut din medicin utan din legitimation.

• Anonym (leaveio)

Fast det där med hemleverans där det lämnas utanför dörren.. är det någon av er som faktiskt beställ receptbelagd medicin på det sättet? För massa apotek har reklam om hur man kan beställa medicin hem till dörren men när jag väl försökt har det visat sig att man bara kan beställa hem icke receptbelagda varor. Receptbelagda kunde man bara beställa till utlämningsställe så de kan kolla ID. 

• Anonym (Fullmakt)
    Anonym (leaveio) skrev 2021-01-12 09:53:55 följande:

Fast det där med hemleverans där det lämnas utanför dörren.. är det någon av er som faktiskt beställ receptbelagd medicin på det sättet? För massa apotek har reklam om hur man kan beställa medicin hem till dörren men när jag väl försökt har det visat sig att man bara kan beställa hem icke receptbelagda varor. Receptbelagda kunde man bara beställa till utlämningsställe så de kan kolla ID. 

När jag beställt ?vanliga? saker på recept, som Alvedon, salva eller barnens astmamedicin, har det lämnats utanför dörren. Dyrare mediciner eller mer ?avancerade? som mina cellgifter, kan antingen inte levereras så, eller har krävt leg.kontroll.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Ingela) skrev 2021-01-11 17:56:02 följande:

Någon som vet?

Jag handlar ofta från Apotea och väljer då Premo express (de skickar då med morgontidningsbudet). Det är totalt oslagbart! Jag beställer ofta dagen före och sedan ligger det i brevlådan tidigt på morgonen dagen efter. 

Budbee är också bra. 
  • Anonym (ppp)
    Anonym (ppp) skrev 2021-01-12 10:04:02 följande:
    Jag handlar ofta från Apotea och väljer då Premo express (de skickar då med morgontidningsbudet). Det är totalt oslagbart! Jag beställer ofta dagen före och sedan ligger det i brevlådan tidigt på morgonen dagen efter. 

Budbee är också bra. 
    via budbee kan de begära legitimation så det kanske är bäst om du har recept 
  • Anonym (Ingela)
    fjanten skrev 2021-01-11 18:07:03 följande:

Beställer du via t.ex. apotea kan du välja hemleveran med budbee. Då får du sedan välja på att de lämnar utanför dörrdn, knackar eller ringer på. Så är det inga problem med storleken på brevinkastet.

Tack för hjälpen. Leveransen kommer imorgon kväll!
  • neverpreggo
    Anonym (leaveio) skrev 2021-01-12 09:53:55 följande:

Beställt via Apotea många gånger och får alltid hemleverat. Senaste året bara receptbelagt. De ringer på så det lämnas inte obevakat.
  • fjanten
    Anonym (Ingela) skrev 2021-01-12 10:17:09 följande:

Tack för hjälpen. Leveransen kommer imorgon kväll!

Toppen!
  • Anonym (I)

Apotek.se
    Har inte hämtat ut medicin på apotek på över 5 år. Man kan ta Budbee eller best Som leveransalternativ så ställer de utanför dörren. 

Svar på tråden Hur hämtar jag ut min medicin?