• Pågenbrödet

    Partnerbyte

    Sent en kväll för några veckor sedan började min vännina fråga om jag och min partner skulle kunna tänka oss att byta partner med varandra, och jag har inte kunnat släppa tanken på det och skulle nog kunna tänka mig och göra det. Men frågan är hur de skulle se ut och hur man tar första steget till en sån kväll? Min partner verkade intresserad av det också, vi är alla jättebra kompisar och umgås ofta. Hennes partner vae väl intresserad men lite mer osäker, någon som har nå liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Partnerbyte
  • Pågenbrödet

    Ts här, läste igenlm mitt inlägg och vill bara förtydliga att de bara är i sexet bytet sker inte att vi ska byta å flytta och så

  • Guldnova
    Pågenbrödet skrev 2021-01-11 18:38:51 följande:

    Ts här, läste igenlm mitt inlägg och vill bara förtydliga att de bara är i sexet bytet sker inte att vi ska byta å flytta och så


    Läste igenom din start igen o du gav mig dagens garv! Jag förstod direkt att det var sex men det stog ju byta, Vad annorlunda det vore, byta på riktigt. Men stökigt med jobb och så...Hoppas ni får till det. (Jag är lite avis)  

    Konstigt att man inte kan redigera eller nåt f.ö. 
  • Pågenbrödet

    Haha det kanske man kan, hyffsat ny här. Jobb och sådant skulle nog inte vara ett problem då vi bor ca 400m ifrån varandra, men nu var det ju inte det de gällde haha.

  • Anonym (Tänk till)

    Är det värt att riskera vänskapen för sexet? Det finns gott om par där ute som pysslar med partnerbyte och det kan ju minska risk för svartsjuka om man enkelt kan reglera den kontakt man har med andra paret. Ett par som båda två har en begränsad relation med dvs. Känns det av någon anledning inte bra efteråt eller senare så är det lätt att kapa kontakten utan konstigheter. Jag har provat ungefär det du frågar om och det har gått bra, men det ställer VERKLIGEN krav på att man är trygg med relationerna. Och trots det kan det bli lite fel. Det har gått bra för oss och vi har gjort det några gånger.. Mwnntror det är mindre risker med utomstående par..

  • Anonym (Man)

    Kul tänker jag! Kommer ni båda paren från stabila förhållanden så kör på! Ha sex och njut, Detta kommer bli värsta upplevelsen för er, på ett positivt sätt alltså.

  • svenskitelge

    Det beror på hur ni tänkt er det hela. 
    Rent partnerbyte där ni har sex med varandra bredvid eller skilda rum? Mer åt gruppsex där ni är involverade och fler konstellationer? Är det bi-sexmellan kvinnorna och/eller männen?

  • Anonym (Anna)

    Det är en ganska dålig ide? då ni riskerar er vänskap. Det är mkt som kan gå fel längs vägen även om det blir bra de första gångerna.

    Jag har själv gjort det med min partner med vänner och vi är inte vänner längre.

    Finns många andra par på nätet ni kan ta kontakt med och prova sådana aktiviteter med i första hand.

Svar på tråden Partnerbyte