• momtoangel

    Gravid vecka 7

    Hej! Jag är gravid i vecka 7 (6+4)

    Har haft några missfall innan, både tidiga o några sena (efter vecka 14-16)

    Jag har inte haft ont i äggstockarna innan vid graviditet och undrar om någon mer har haft ont? De lixom påminner om ägglossning. (De känns tydligt och ?tar man i med magen? så känner man äggstockarna fast mkt tydligt o värker till ibland. Är såklart orolig att de ska vara något fel :/

    Med vänlig hälsning,

  • Svar på tråden Gravid vecka 7
  • Linhan89
    momtoangel skrev 2021-01-12 17:58:32 följande:

    Hej! Jag är gravid i vecka 7 (6+4)

    Har haft några missfall innan, både tidiga o några sena (efter vecka 14-16)

    Jag har inte haft ont i äggstockarna innan vid graviditet och undrar om någon mer har haft ont? De lixom påminner om ägglossning. (De känns tydligt och ?tar man i med magen? så känner man äggstockarna fast mkt tydligt o värker till ibland. Är såklart orolig att de ska vara något fel :/

    Med vänlig hälsning,


    Beklagar dina tidigare missfall !

    Kan lugna dig med att i vart fall jag hade mycket känningar i äggstockarna första två månaderna, bebisen kommer vilken dag som helst så för mig gick det bra :)
  • momtoangel

    Åh va skönt att höra, Jag hoppas de ska gå vägen för mig oxå.

    Va mysigt, grattis! Härligt att de snart är dags.

  • Linhan89
    momtoangel skrev 2021-01-12 18:11:13 följande:

    Åh va skönt att höra, Jag hoppas de ska gå vägen för mig oxå.

    Va mysigt, grattis! Härligt att de snart är dags.


    Ja jag hoppas det för bra för dig ! Hade ett MA innan så jag förstår din oro. Man kan inte låta bli att analysera allt man känner. Men är ju mycket som sker i kroppen, det är både hormoner och det växer å drar överallt så det är ju inte orimligt att det känns i äggstockarna. Uppdatera gärna framöver hur det gått för dig :)
  • momtoangel
    Linhan89 skrev 2021-01-12 20:23:46 följande:

    Ja jag hoppas det för bra för dig ! Hade ett MA innan så jag förstår din oro. Man kan inte låta bli att analysera allt man känner. Men är ju mycket som sker i kroppen, det är både hormoner och det växer å drar överallt så det är ju inte orimligt att det känns i äggstockarna. Uppdatera gärna framöver hur det gått för dig :)


    Usch beklagar det. Jag har oxå haft några Ma de är hemskt! :/

    Jaa du har så rätt, jag blir nojig o orolig över allt, idag har ja lite molvärk istället :/ men barnmorskan ska ändå ringa idag för jag har hälsosamtal på telefon idag, så ja får väl fråga helt enkelt. Blir bara så orolig över allt som gör ont fast ja vet ju att de kan värka o dra när de växer med.

    Tack snälla!
Svar på tråden Gravid vecka 7