• benben99

    Är jag med min flickvän för ofta?

    Jag och min flickvän har snart varit tillsammans i 1 år. Vi bor hemma med våra respektive familjer båda två men träffas så gott som varenda dag ändå. Jag är väldigt säker på att vi båda trivs med det och ingen av oss verkar tycka att vi träffas för ofta. Ibland träffar vi våra vänner eller så jobbar någon av oss osv så vi är ju inte med varandra 24/7. Problemet är att åtminstone hennes föräldrar verkar tycka att vi är med varandra för ofta. Alldeles nyligen hörde jag att hennes mamma kallade det för ett beroende att vi umgås så ofta och min flickvän svarade med att det inte är något fel med att vara beroende av varandra på det sättet. ( vi båda tar ju tid för egen tid ibland men vi trivs bäst i varandras sällskap när vi har möjlighet till det). Hennes mamma svarade tillbaka något i stil med att det kan vara ett beroende om det är på en synd nivå. Hon antyder att hon tycker att vi är med varandra för ofta. Medan vi båda tycker att det inte är konstigt eftersom vi så fort vi har möjlighet troligen kommer flytta ihop. Vad har ni för syn på det? Jag förstår att det såklart är olika beroende på förhållande och personer. Men om båda parterna i ett förhållande vill vara med varandra så mycket som möjligt med hänsyn till att man respekterar behovet av egen tid då och då. Finns det något som säger att jag och hon skulle vara med varandra för mycket. Jag bryr mig egentligen inte om vad hennes föräldrar tycker men tanken slår mig ändå.

  • Svar på tråden Är jag med min flickvän för ofta?
  • Anonym (ooo)

    Jag skulle inte fästa mig vid det. Det enda är väl om mamman noterat att du tackar nej till kompisar och annat som du hade gjort om du inte hade killen. Att du välja bort saker som egentligen vore bra för dig osv. 

  • Dexter dot com

    Så länge ni fortfarande umgås med era vänner så vänskapen inte blir lidande så ser jag inget fel i att ni umgås mycket. När man är kär har man tyvärr en tendens att inte ägna sig åt sina vänner och så försvinner dom till slut.

  • Anonym (hmm)

    Om ni inte har tid för familj eller vänner, och fortsätter såhär 3 år i streck.. då är det nog ett beroende. Men om ni är helt enkelt väldigt kära och ses ofta, och bara 1 år ihop.. så kanske det blir lugnare med tiden.. att de blir mer utrymme för annat, när ni bor ihop och tröttnar lite på vardagen hehe. Jag undrar om din tjej brukade ha en slags rutin med sin familj eller mamma, som blivit bortglömd nu när du kom in i bilden? 

Svar på tråden Är jag med min flickvän för ofta?