• Semlan3

    Ge mig era bästa mascaratips!

    Behöver hjälp. Har testat säkert hundra mascaror men ingen är bra. Har testat allt från dior, loreal, lumene och maybelline men ingen är hundra. Antingen ger de ett dåligt resultat eller så håller de inte under dagen. Mascaran jag har ju ger fint resultat men allt har smular ned under ögonen efter ett par timmar. Ska tillägga att jag endast kör vattenfasta mascaror. Så shoot. Vad har ni för tips?

  • Svar på tråden Ge mig era bästa mascaratips!
  • Gameofthrones

    Lancomè Hypnose, topp 1

    Versace Luxury Volume Mascara Extreme Lash topp 1

    Idun tycker jag om också,

    Lyko's egna produkter på mascara. Lyko.se

    Allt hänger på hur mkt man vill lägga ut. Jag sminkar mig varje dag festligt, väldigt fesltligt eller vardags.

  • Aniiee

    Testa Eyeco. Gör deras quizz, köp den de rekommenderar. Se om det funkar. Kostar, £30 från UK men de skickar åtminståne fraktfritt. Vet dock inte hur det med skatter/moms efter Brexit så kan tänka mig att det är lite dyrare.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • BernieLollo

    Omg, jag har haft samma problem som du. Har oljiga fransar och kan aldrig få något att sitta, kan aldrig måla undre fransraden. Men, det enda som funkar är Sensai Lash Volumizer. Inget annat. Tas bort med varmt vatten då det är en tubmascara. Den har helt räddat mitt sminkliv.

  • MajaMaria79

    Jag återkommer alltid till Iduns blåa med silvrigt "lock" Vatn. idun mascara vattenfast

    D
    et är en tubmascara så den sitter som berget tills du tvättar av den med 38 tradigt vatten. 

    Detta är den enda mascara som håller sig på plats nu när jag jobbar på covidavdelning, och har en massa skydd och är varm och svettig. 

  • Semlan3
    Gameofthrones skrev 2021-01-12 20:18:18 följande:

    Lancomè Hypnose, topp 1

    Versace Luxury Volume Mascara Extreme Lash topp 1

    Idun tycker jag om också,

    Lyko's egna produkter på mascara. Lyko.se

    Allt hänger på hur mkt man vill lägga ut. Jag sminkar mig varje dag festligt, väldigt fesltligt eller vardags.


    Tack! Ska kolla upp dessa. Jag kan lägga en del på en riktigt bra mascara!
  • Semlan3
    BernieLollo skrev 2021-01-12 20:41:09 följande:

    Omg, jag har haft samma problem som du. Har oljiga fransar och kan aldrig få något att sitta, kan aldrig måla undre fransraden. Men, det enda som funkar är Sensai Lash Volumizer. Inget annat. Tas bort med varmt vatten då det är en tubmascara. Den har helt räddat mitt sminkliv.


    Tack! Den har fått sjukt bra recensioner så ska nog prova!!
  • Semlan3
    Aniiee skrev 2021-01-12 20:21:34 följande:

    Testa Eyeco. Gör deras quizz, köp den de rekommenderar. Se om det funkar. Kostar, £30 från UK men de skickar åtminståne fraktfritt. Vet dock inte hur det med skatter/moms efter Brexit så kan tänka mig att det är lite dyrare.


    Tack!!!
  • Semlan3
    MajaMaria79 skrev 2021-01-12 20:47:35 följande:

    Jag återkommer alltid till Iduns blåa med silvrigt "lock" Vatn. idun mascara vattenfast

    Det är en tubmascara så den sitter som berget tills du tvättar av den med 38 tradigt vatten. 

    Detta är den enda mascara som håller sig på plats nu när jag jobbar på covidavdelning, och har en massa skydd och är varm och svettig. 


    Tack!! Är lite skeptiskt mot idun då jag testat en vattenfast mascara därifrån som var superdålig. Men tror inte att det var denna.
  • MajaMaria79

    Nej idun har en annan som är kass, men denna är guld värd, jag lovar. Och ofta går den att köpa ganska billigt på nätet om man letar lite. 

  • Gryntroll
    MajaMaria79 skrev 2021-01-13 10:26:12 följande:

    Nej idun har en annan som är kass, men denna är guld värd, jag lovar. Och ofta går den att köpa ganska billigt på nätet om man letar lite. 


    Håller med!
    Köpte den i "panik" på Apoteket på Centralen när jag glömt att packa ner min vanliga Lash Power från Clinique. Och det var en värdig ersättare

    Vanliga maskaror trillar ner och ligger under de nedre fransarna på mig så 38-40 graders maskarorna är perfekta. Desstom sitter där de ska även under regn, snö och tårar men tvättas bort med varmt vatten
  • Semlan3
    Duckan skrev 2021-01-13 10:36:24 följande:

    Mascaran ger inte så mycket fart på fransarna men den håller på mina undre fransar, vilket ingen annan mascara har gjort på flera år: 

    www.kicks.se/clinique/makeup/ogonmakeup/mascara/lash-power-mascara-black-onyx

    Till övre fransraden är jag som du ts, jag testar och letar alltid efter nya tips. För stunden hag jag gått tillbaka till Max Factor Masterpiece.


    Tack för tips!!
  • Semlan3
    Gryntroll skrev 2021-01-13 10:40:20 följande:

    Håller med!

    Köpte den i "panik" på Apoteket på Centralen när jag glömt att packa ner min vanliga Lash Power från Clinique. Och det var en värdig ersättare

    Vanliga maskaror trillar ner och ligger under de nedre fransarna på mig så 38-40 graders maskarorna är perfekta. Desstom sitter där de ska även under regn, snö och tårar men tvättas bort med varmt vatten


    Tusen tack! :)
  • Physalis

    Vilken bra tråd! Har också problem med mascara. Om det inte kladdar så får den mina ögon att svida och rinna eller så går det inte att "sudda bort" det som hamnar på ögonlocket av misstag utan att man får ont av gnuggandet.

    Får testa några av tipsen du fick.


    Korrekturläser som en kratta
  • Duckan

    Physalis, kanske du redan gör men bäst är att låta maskaran torka helt och sen torka med en torr tops. Får bort kladdet utan problem för mig.

  • Physalis
    Duckan skrev 2021-01-13 15:42:23 följande:

    Physalis, kanske du redan gör men bäst är att låta maskaran torka helt och sen torka med en torr tops. Får bort kladdet utan problem för mig.


    Åh jo det "tricket" har jag lärt mig för många år sedan och det fungerar för det mesta. Men vissa sitter som berget eller är lite oljiga och kladdar fast den torkat länge.
    Korrekturläser som en kratta
  • Gameofthrones
    Semlan3 skrev 2021-01-12 20:58:18 följande:

    Tack! Ska kolla upp dessa. Jag kan lägga en del på en riktigt bra mascara!


    Jag har trogna mascara. Jag är ombytlig, vill gärna testa mig fram när det gäller saker och ting. Nu makeup.

    När jag har speciell ögonskugga tex röd och orange så vill jag ha en kraftig mascara och extra volym med längre fransar. Vardags blir det tunnare volym.
  • Semlan3

    Hej igen! Har testat sensais mascara som jag fick tips om. Här kommer min recension. Lätt att arbeta med, fransarna blir fina. Ramlar inte ned under ögonen MEN. Fransarna håller sig intr på plats under hela dagen utan lägger sig ner under dagen. Överlag en bra mascara, vet inte om jag har för höga krav på mascaror.

  • Gameofthrones

    Sensai brukar göra det på mig också =(

    Just nu har jag Essence I love extreme - Lykos hemsida jag är supernöjd med den! Fyllig, lätt och applicera och krämig

Svar på tråden Ge mig era bästa mascaratips!