• emmameg

    han har aldrig fel

    hejsan. vet inte om jag skriver i rätt forum men jag är åå gränsen till att bryta med min sambo igen.

    varför det kommit upp igen är för ett bråk i fredags och behöver hjälp och få in andras synpunkter.

    han kom hem och sa att han hade kommenterat ett inlägg på Instagram som min vän har lagt upp och då sa jag,( vet hur han är med diskussioner där han alltid ska ha rätt och han har lätt för att låta hård när han gör det ) så sa jag bara att tänk på att det är min vän och gör dig inte osams med henne.

    Då blev han flyförbannad och sa fuck you och det är inte första gången heller, senare så sa han fucking ashole för jag råka stänga badrums dörren när han bada och jag tänkte inte på att den var öppen när jag gick in. detta resulterade i att han trodde jag jävlades med han och när jag skulle gå och sova så kom han in och drog bort täcket från mig flera gånger.

    Dagen efter så säger han att vi båda hade fel i det vi gjorde , han tycker att jag attackera han genom och säga , gör dig inte osams med min vän! (vilket jag sa lugnt och sansat) för han känner att jag aldrig har hans rygg när det kommer till vänner och familj men det är oftast för jag tycker han agerar fel.

    Han kommer från en bakgrund där man skriker på varandra och jag gör inte det och han ska alltid ha rätt. han sa senast idag att det är alltid jag som startar bråken och då ska han ha sig rätten att försvara sig även om det han säger är fel..har sagt fuck you dra åt helvete dum i huvudet retarded och håll käften vid tidiga bråk.

    Sen säger han att jag borde gå i terapi för jag har undertryckta känslor gentemot vänner och familj vilket stämmer också och att vårt förhållande skulle bli så mycket bättre om jag tog tag i "mina" problem.

    han har aldrig vart den som sagt förlåt först för jag är som sagt den som startar allt och han har "sällan " fel enligt honom

    sjukt envis och långsint är han också och han gillar att köra med silent treatmeant också och han säger att han gör det för han inte ska säga något dumt.

    jag är ingen ängel heller och trycker säkert på hans ömma punkter men ska man verkligen acceptera att ens sambo skriker och kallar en saker för han tycker jag har minsann startat det.

    Han har många fina egenskaper också såklart men alla dessa tjafs tär på mig för han kan bli så elak:(

    Jag hsr förlåtit så mycket men jag glömmer aldrig dessa saker han säger..

    har redan skrivit mycket men skulle kunna skriva så mycket mer

    förlåt för lång text .

    / vilsen

  • Svar på tråden han har aldrig fel
  • Magical

    Ok - HUR blev du ens tillsammans med honom från början? Jag hade aldrig gett mig i kast med en person som håller på så där och du måste väl ha märkt det rätt fort. 

  • Finansen7

    Han låter som ett psykfall och sjukt otrevlig. Gillar du folk som skriker, kallar dig fula saker och alltid ska ha rätt? Inte? Gå därifrån då.

  • emmameg

    jadu. dessa sidor visades knte från början ocj man ser nog inte klart när man är nykär och det här är mitt första förhållande. har snart träffats k 5 år och man blir nog rädd att lämna för jag älskar honom eller tror mig älska han iaf. svårt att förklara.

    förstår bara inte hur han ena sekunden säger att det han säger är fel men sen i nästa säga att man har rätt att försvara sig.

    man väljer nog att se till dom fina egenskaper och "glömmer" ibland bort hur illa det kan bli.

  • prometheuz
    emmameg skrev 2021-01-12 21:01:19 följande:

    jadu. dessa sidor visades knte från början ocj man ser nog inte klart när man är nykär och det här är mitt första förhållande. har snart träffats k 5 år och man blir nog rädd att lämna för jag älskar honom eller tror mig älska han iaf. svårt att förklara.

    förstår bara inte hur han ena sekunden säger att det han säger är fel men sen i nästa säga att man har rätt att försvara sig.

    man väljer nog att se till dom fina egenskaper och "glömmer" ibland bort hur illa det kan bli.


    Hej, han låter som att han förnekar sin egna roll i era problem (sitt beteende) och det stämmer nog att han verkligen tror sig ha rätt hela tiden. Det är inget du enkelt kan ändra på, läs lite om narcissism.. googla det.. eller kolla youtube..

    Du ska inte vara med en snubbe som skriker sådär, finns ingen ursäkt.. du måste älska dig själv mer än såhär <3 Lyssna på magen, vad den än säger.. Den vet bättre än hjärtat och hjärnan ihopslaget.
  • Friger

    Han låter inte som den skarpaste kniven i lådan ärligt talat....

    Strunta i vems felet var. Det brukar sällan lösa något. Frågan som är viktig, går det att lösa attitydproblemen mellan er? Dvs ni bråkar på fel sätt. Man ska kunna ha olika åsikter och tjafsa utan att kalla varandra för könsord. Känner du att det inte går att lösa så kommer förhållandet inte att bli bra. Tror jag.

  • prometheuz
    emmameg skrev 2021-01-12 20:17:38 följande:

    hejsan. vet inte om jag skriver i rätt forum men jag är åå gränsen till att bryta med min sambo igen.

    varför det kommit upp igen är för ett bråk i fredags och behöver hjälp och få in andras synpunkter.

    han kom hem och sa att han hade kommenterat ett inlägg på Instagram som min vän har lagt upp och då sa jag,( vet hur han är med diskussioner där han alltid ska ha rätt och han har lätt för att låta hård när han gör det ) så sa jag bara att tänk på att det är min vän och gör dig inte osams med henne.

    Då blev han flyförbannad och sa fuck you och det är inte första gången heller, senare så sa han fucking ashole för jag råka stänga badrums dörren när han bada och jag tänkte inte på att den var öppen när jag gick in. detta resulterade i att han trodde jag jävlades med han och när jag skulle gå och sova så kom han in och drog bort täcket från mig flera gånger.

    Dagen efter så säger han att vi båda hade fel i det vi gjorde , han tycker att jag attackera han genom och säga , gör dig inte osams med min vän! (vilket jag sa lugnt och sansat) för han känner att jag aldrig har hans rygg när det kommer till vänner och familj men det är oftast för jag tycker han agerar fel.

    Han kommer från en bakgrund där man skriker på varandra och jag gör inte det och han ska alltid ha rätt. han sa senast idag att det är alltid jag som startar bråken och då ska han ha sig rätten att försvara sig även om det han säger är fel..har sagt fuck you dra åt helvete dum i huvudet retarded och håll käften vid tidiga bråk.

    Sen säger han att jag borde gå i terapi för jag har undertryckta känslor gentemot vänner och familj vilket stämmer också och att vårt förhållande skulle bli så mycket bättre om jag tog tag i "mina" problem.

    han har aldrig vart den som sagt förlåt först för jag är som sagt den som startar allt och han har "sällan " fel enligt honom

    sjukt envis och långsint är han också och han gillar att köra med silent treatmeant också och han säger att han gör det för han inte ska säga något dumt.

    jag är ingen ängel heller och trycker säkert på hans ömma punkter men ska man verkligen acceptera att ens sambo skriker och kallar en saker för han tycker jag har minsann startat det.

    Han har många fina egenskaper också såklart men alla dessa tjafs tär på mig för han kan bli så elak:(

    Jag hsr förlåtit så mycket men jag glömmer aldrig dessa saker han säger..

    har redan skrivit mycket men skulle kunna skriva så mycket mer

    förlåt för lång text .

    / vilsen


    xn--detknsligabarnet-ynb.se/alla-poster-2/

    Kolla igenom listan med inlägg, rubrikerna. Du kanske hittar nåt som hjälper dig i framtiden.

    xn--detknsligabarnet-ynb.se/2013/har-du-en-narcissist-eller-borderlineperson-i-din-narhet/

    xn--detknsligabarnet-ynb.se/2013/varfor-stannar-manniskor-i-destruktiva-relationer/

    xn--detknsligabarnet-ynb.se/2013/varfor-valjer-vissa-manniskor-fel-partner/

    xn--detknsligabarnet-ynb.se/2011/ilska-som-forsvar/

  • Mandel

    Att leva med ovissheten hela tiden om ens partner kan föra sig inför min familj och vänner skulle jag aldrig orka med.
    Varför ska han bråka med folk hela tiden? Även om man tycker en massa så behöver man ju inte säga/skriva det till de i sin närmaste omgivning så länge det inte är snälla saker...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mimosa86

    Så han är kung i er hem och du ska enbart säga det som gör honom nöjd? I annat fall blir han aggressiv och kallar dig hemskheter och försöker gaslighta dig att detta är något som du skapar?

    Det låter inte som en trevlig relation för DIG.

    Lämna den här truliga barnrumpan och skaffa dig en riktig man som är trygg i sig själv och har stake att kunna be om ursäkt och se sina egna tillkortakommanden.

    Varför ska DU behöva ha det såhär? Du har rätt att må bra i den relation DU valt att vara del av.

    Lämna och snälla, skaffa inte barn med en sådan här man!

  • Stårschan2

    Fly medan du fortfarande kan, och som flera redan har sagt - skaffa för guds skull inga barn med denna person!

  • Jonnynilsson
    Stårschan2 skrev 2021-01-28 13:09:20 följande:

    Fly medan du fortfarande kan, och som flera redan har sagt - skaffa för guds skull inga barn med denna person!


    Varför inte? Det brukar ju alltid funka. Skaffa ett par barn så växer din snubbe upp och blir en ansvarstagande förälder. Har alltid funkat.

    Nej alltså ärligt talat. Varför utsätter du dig för en sådan människa? Hur kan du säga att du älskar en människa som utövar psykisk misshandel? Ja skall inte måla fan på väggen men steget från psykisk till fysiks misshandel är inte lång.

    Hoppa ut nu medans du är ung har lätt att starta om!
  • Earlgrey

    Hej, läste rubriken...han har aldrig fel...va bra för honom då ...för då kan han fortsätta med sitt dåliga beteende.....

    Han tycker att du har undertryckta känslor som visar sig gentemot familj och vänner och att du borde gå till en psykolog. Jag tycker det är en typiskt projicering som det heter inom psykologin. Dvs ser felen hos dig som han själv har...
    Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild
    Jag förstår att du inte insåg i början när man är förälska och att han säkert har bra sidor men detta är enligt mig ett destruktivt förhållande....
    Jag tänker att du på ett lugnt sätt vid ett lugnt tillfälle på ett genomtänkt sätt, och konkret förklara du mår dåligt över hans beteende o då kan du ju ge exempel. Och att du tycker att ni har ett destruktiv förhållande. Och att du inte orkar ha de så.

    Sen tycker jag att man kan fundera över om han har några bra vänner som du kan prata med som kan säga till honom att han behöver ta psykolog hjälp.... Jag tror ändå att det bästa är att lämna....så han får jobba på sitt håll o vissa att han eventuellt kan/vill förändras...Lycka till!

Svar på tråden han har aldrig fel