• Anonym (Förvirrad)

    Ångest av beslutet

    Jag och min man har varit ihop i 22år, gifta i 10år. senaste 3 åren har vi haft det kämpigt. Vi har försökt så många gånger med att få det att funka men vi hamnar hela tiden tillbaka där vi stänger  varandra ute. Vi har nog båda förstått att det inte fungerar längre och att vi ska skiljas. Jag får sån ångest och panik i hela kroppen av detta beslut. Jag mår inte bra i förhållandet av många olika anledningar. Jag tänker inte måla upp min man som en dålig person för det är han egentligen inte alls. Men att inte känna att jag kan slappna av, känna att jag inte kan göra det jag vill utan att få en kommentar. Inget menat illa från hans sida, men jag uppfattar det så. Vi har försökt pratat om detta många gånger men vi kommer tillbaka till ruta ett hela tiden.
    Jag får ångest över att inte få leva med den man som jag älskar men som jag inte kan leva med för att jag mår så dåligt. Hur går det ihop.??
    Tanken på att han ska träffa en annan, får mig att må ännu sämre. Men jag kan ju inte heller leva i det jag gör nu. Vi sårar varandra mer och mer på olika sätt så detta är ohållbart men hur klarar man av detta?

  • Svar på tråden Ångest av beslutet
  • Anonym (Anonymous)

    Vad är det han gör som du inte står ut med. Han förbjuder väl dig inte att göra vad du vill verkar det som

Svar på tråden Ångest av beslutet