• Blomma1667

    Hook testet - bara om man väntar tvillingar????

    Jag är i v 8 nu och plötsligt blev mina test svagare och mina symptom började försvinna. Gjorde hook-testet (spädde ut urinet rejält och fick då mycket starkt resultat) men nu när jag läser om detta låter det som att det bara händer vid tvillinggraviditeter eller druvbörd. Har ni varit gravida med bara en(!) och ändå fått starkt utslag med Hook testet?

  • Svar på tråden Hook testet - bara om man väntar tvillingar????
  • acge

    Nej, det stämmer inte. Jag gjorde samma sak som du - tog ett test i vecka 8 och såg att det blivit svagare. Googlade i panik. Hittade hooka effekt. Spädde ut och fick starkt positivt gravtest igen. Hade även akutbokat en tid till VUL dagen därpå då jag blev så orolig - väl på VUL fanns det ett pickande hjärta och en liten krabat som rörde på armar och ben.

    Nu är jag i vecka 26 och den lilla flickan i min mage verkar må alldeles utmärkt. Sprattlar och har sig men utan sällskap - dvs ingen tvilling där inte :) 

    Tror du kan slappna av om du inte blöder. Symtom går trots allt upp och ned, de gjorde de för mig hela tiden. Och sluta testa dig för denna graviditet :) 

Svar på tråden Hook testet - bara om man väntar tvillingar????