• Aniiee

    Hemköp eller Willys?

    Vilken väljer du? Varesig det är på nätet eller butik.

    Jag försöker välja vilken jag ska använda för mitt lilla jämförelse-projekt.... Coop, Ica, Citygross och ..........


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hemköp eller Willys?
  • Fredde1981

    Hemköp och Willys ägs bägge av Axfood och har olika inriktningar där Hemköp ska ha ett lite finare sortiment.

    Vad ska du jämföra?

    V

  • Fredde1981

    Haha ja nu läste jag om och såg att jag feltolkade frågan.

    I den skaran tycker jag att Willys är rätt att jämföra med, dock inte Hemma butikerna om du inte tar med ICA Nära.

    Tror du måste välja vilken storlek på butik du ska jämföra. City gross har ju inga små butiker t.ex.

  • Aniiee
    Fredde1981 skrev 2021-01-13 18:08:46 följande:

    Hemköp och Willys ägs bägge av Axfood och har olika inriktningar där Hemköp ska ha ett lite finare sortiment.

    Vad ska du jämföra?

    V


    Jag vet. Jag upplever dock inte att Hemköp har finare sortiment än de andra (Coop, Ica, City Gross). Kanske finare än Willys, men det är en hel evighet sedan jag handlade på Willys.

    Prisjämförelse. Det kommer visa sig tydligare i en annan tråd, länkar till den när jag är klar.
    Fredde1981 skrev 2021-01-13 18:12:27 följande:

    Haha ja nu läste jag om och såg att jag feltolkade frågan.

    I den skaran tycker jag att Willys är rätt att jämföra med, dock inte Hemma butikerna om du inte tar med ICA Nära.

    Tror du måste välja vilken storlek på butik du ska jämföra. City gross har ju inga små butiker t.ex.


    Jämförelsen kommer ska i nätbutikerna.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Hemköp eller Willys?