soltroll skrev 2021-01-13 21:15:37 följande:
Har ni sökt hjälp ? Annars se till att göra det, det finns hjälp att få. Om man försökt i ett år så får ni göra en utredning för att se varför ni är barnlösa,sedan utgå därifrån vad som kan göras. Vilken ålder är ni i?
Har varit i din sits och förstår precis, min man har två barn sedan tidigare, vi har försökt få barn i 2,5 år själva. Varje månad när mensen kom var hemsk, jag kunde gråta hur mycket som helst! Jag känner igen den där avundsjukan! Hatade när han umgicks eller ens pratade om sina döttrar, som tur var är dom vuxna så jag slapp träffa dom så ofta. Hade superdåligt samvete för det, även när andra pratade om barn blev jag avundsjuk. Tålde inte att höra det och undvek gravida!
Nu är jag gravid i v 10 efter ivf och nu känner jag ett stort intresse även för andras barn och gravida! Känner inte alls den där jobbiga avundsjukan eller deppigheten längre heller utan ren lycka!
Jag är 21 o min sambo 30. Hans dotter är 5.
Skulle vilja söka hjälp men har inga pengar för läkarvård, lever på socialbidrag än så länge(sambon pluggar till chafför). O jag var in till läkare en gång i december på grund av smärta i livmodern vid samlag o rörelse. Dom såg inget fel, det gick till slut över. Läkaren sa även då att jag skulle snart ha ägglossning o att jag hade massa ägg. Sambon fortsätter tjata om att jag måste finna ro. O ärligt talat så blir jag bara arg o irriterad när han säger så ????
Grattis till dig! Önskar dig lycka till.