• Al88

    Har min ÄL uteblivit eller menscykeln rubbad

    Hej!

    Har en fundering kring min ägglossning...fick ett MA i september rock har sedan dess försökt bli gravid igen utan att lyckas..är nu inne på 3:e försöker men ägglossningen kom inte som planerat...

    Min menscykeln är typ alltid regelbunden..mellan 33-34 dagar sedan hur länge som helst..är 32 nu...de senaste 2 månaderna har det. varit 34 dagar med en lutealfas på 14 dagar...

    Den 9 januari (CD 15) fick jag tydligt ÄL sekret på kvällen...stora mängder och glashalt ( ursäkta infon) då tog jag ett ÄL test digitalt som var negativt...hade därefter molvärk och igår kraftig smärta som nu försvunnit..hade slut på test och fick nya för 2 dagar men då testade jag igår och iförrgår (12+13 januari) och då tom ring..använder clearblue digital advanced ) kan jag ha haft äl 11-12 januari med tanke på sekretet som då också var halt...(11 januari var vår bröllopsdag så jag hade en konstig tanke på att äl kanske kunnat vara då men man vet aldrig)....Det skulle isåfall betyda att min cykel istället blivit 30-31 dagar..har under denna menscykel även gått ner 3 kg och haft strikt diet kanske kan de ha påverkat..

    Idag 14 Jan har alla symtom försvunnit och det är mer lotionflytningar...

    Vad tror ni?Kan cykeln helt plötsligt förkortas med 3 dagar trots regelbunden sedan forever typ

  • Svar på tråden Har min ÄL uteblivit eller menscykeln rubbad
  • Anonym (Normalt)

    3 dagar hit och dit räknas fortfarande som regelbunden mens och kan hända vem som helst vilken cykel som helst. 

Svar på tråden Har min ÄL uteblivit eller menscykeln rubbad