• Kringlan86

    Världens sämsta mamma

    Idag skulle min treåring och jag testa min gamla snowracer, vi åkte tillsammans först och det gick bra. Sen ville hon åka själv så jag ställde mig nedanför backen för att kunna ta emot. Missbedömde både fart och riktning och hon körde rakt in i en bänk ???? Hon slog i kinden som direkt svullnade upp och blev blå, hon fick också ett stort skrapmärke där. Hon verkar inte ha superont och har lekt och varit som vanligt. Hon blev ju såklart väldigt ledsen när det hände och en stund efter. Men jag har så dåligt samvete att jag mår illa. Folk har varnat mig för den där bänken och förstår inte hur jag kunde låta en treåring åka själv och tro att jag skulle lyckas ta emot. Missbedömde situationen totalt jag borde verkligen veta bättre, brast så i mitt ansvar som förälder där. Har ni andra varit med om något liknande och hur hanterade ni det? Känns som att jag aldrig kommer förlåta mig själv!

  • Svar på tråden Världens sämsta mamma
  • Kringlan86

    Jag är inte så mycket drama queen i vanliga fall men när mitt barn skadar sig på grund av mig så blir jag såklart ledsen.

    Om du inte varit i en liknande situation eller har något vettigt att komma med så är det bättre att du inte svarar alls. Önskar dig en fin kväll

  • Anonym (S)

    Alla föräldrar gör nån gång nånting de missbedömt och önskat att de fattat innan, ibland kanske det är så att de borde ha kunnat det, ibland inte. Du kommer att göra fler misstag under barnets liv men du kommer också att lära dig så mycket mer och bli bättre på att tänka efter före. ALLA gör misstag. Den här gången var det åtminstone inte så särskilt farligt men nästa gång har du kanske ett bättre säkerhetstänk.

  • Kringlan86

    Tack snälla S för svar. Ja så är det ju, man lär sig med tiden och jag kommer garanterat vara mer försiktig i fortsättningen

  • Anonym (Annika)

    Min son gillade som liten att dansa, fast det innebar mest att han sprang runt, runt. Jag stod och dansade lite, svängde med armarna osv, och då kom han springandes bakom mig och fick min hand på sig, vilket resulterade i fyra nagelmärken i pannan! Ooops! Lite pinsamt...

Svar på tråden Världens sämsta mamma