• llllllklkl

    Orolig att inte kunna bli gravid

    Hej!

    Jag slutade med p-piller för 4 månader sedan och det blir fjärde försöket nu. Har haft klamydia en gång innan och är så otroligt rädd att jag inte kommer kunna få barn. Jag och min partner är 23 år gamla. Någon som kan ge tips o råd??? Är verkligen livrädd..

  • Svar på tråden Orolig att inte kunna bli gravid
  • Anonym (Lugn nu)
    llllllklkl skrev 2021-01-14 20:55:14 följande:

    Hej!

    Jag slutade med p-piller för 4 månader sedan och det blir fjärde försöket nu. Har haft klamydia en gång innan och är så otroligt rädd att jag inte kommer kunna få barn. Jag och min partner är 23 år gamla. Någon som kan ge tips o råd??? Är verkligen livrädd..


    Fullt normalt att det kan ta upptill 1 år att bli gravid utan att det är något fel. Efter 1 år kan man söka hjälp iså fall. Man brukar säga att genomsnittet ligger på 7 månader för att bli gravid. Du är ung, stressa inte! :)
  • Limeblad

    Jag gick med obehandlad klamydia länge i yngre år. Hade inte svårt att bli gravid i trettioårsåldern. Det tog sig på tredje försöket efter p-piller (andra ägglossningen). Vet du om du fått tillbaka din ägglossning? För vissa dröjer det efter p-piller. För att klamydia ska påverka fertiliteten tror jag att man ska ha fått äggledaribflamation.

  • Holy93

    Vill bara säga att jag har haft klamydia två gånger och är gravid i vecka 11 nu. Man ska ha fått äggledarinflammation av klamydia för att eventuellt inte kunna få barn, (ärr i äggledare). Sedan har man ju två äggledare också, så tror inte det är någon fara. Medellängd för att bli gravid är väl 7 månader?

Svar på tråden Orolig att inte kunna bli gravid