• Inteamanda

    Hjälp med tjejnamn!

    Precis fått veta att vi väntar en liten flicka men har svårt att landa på ett namn! Vi gillar dessa namnen, har ni några andra förslag får ni gärna skriva dem också :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med tjejnamn!
  • trollhona
    Inteamanda skrev 2021-01-15 18:56:44 följande:

    Precis fått veta att vi väntar en liten flicka men har svårt att landa på ett namn! Vi gillar dessa namnen, har ni några andra förslag får ni gärna skriva dem också :)


    Grattis till flickan.
    Fina namn ni har på G. Jag röstade på Lovisa men gillar också Nike och Tove väldigt mycket.

    Liknande namnförslag:
    Olivia, Louise, Otilia, Ingrid, Mia, Juno, Svea, Ilse, Elvy
  • Inteamanda
    trollhona skrev 2021-01-15 21:05:16 följande:

    Grattis till flickan.

    Fina namn ni har på G. Jag röstade på Lovisa men gillar också Nike och Tove väldigt mycket.

    Liknande namnförslag:

    Olivia, Louise, Otilia, Ingrid, Mia, Juno, Svea, Ilse, Elvy


    Tack! Jag gillar dina förslag. Olivia är så fint, men hennes storebror heter Olle så det hade blivit rörigt, hehe. Juno och Ilse var väldigt fina.
  • Anonym (F)

    Flera fina. Jag röstade på Moa men gillar även Lovisa, ida och Tove. Lykke är också gulligt.

    Nike är ingen favorit, jag hade själv inte valt ett namn som är svårt att veta hur föräldrarna vill ha uttalet. Najki, najk eller som stavningen uttalas på svenska Nike?

    Lou tänker jag på Lou Reed, men det är kanske precis som Lo ett namn som används för bägge könen?

    Ingrid som föreslogs är fint, Astrid, Ester, Majken, Ebba, Tea, My och Elly är några fler förslag

  • Anonym (Anonym)

    Gillar alla era namn! Vi väntar också en flicka och har redan bestämt oss för namn men jag har tre flicknamn till som jag verkligen älskar: Emmy, Stella och Sally

  • trollhona
    Inteamanda skrev 2021-01-15 21:43:06 följande:
    Tack! Jag gillar dina förslag. Olivia är så fint, men hennes storebror heter Olle så det hade blivit rörigt, hehe. Juno och Ilse var väldigt fina.
    Ja då blir Olivia lite bill o bull

    Olle och Ilse låter rätt fint ihop faktiskt, lika klang fast inte "samma"
  • fluu

    1. Lovisa
    2. Ida
    3. Tove
    4. Moa
    5. Lykke
    6. Nike
    7. Lou

    De tre översta namnen är de enda jag verkligen gillar. Fler förslag: Essy, Alde, Unni, Siri, Lone, Hilde, Isa. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    1. Lovisa
    2. Ida
    3. Tove
    4. Moa
    5. Lykke
    6. Nike
    7. Lou

    De tre översta namnen är de enda jag verkligen gillar. Fler förslag: Essy, Alde, Unni, Siri, Lone, Hilde, Isa. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • brallison

    Mitt råd - bestäm några namn som ni gillar mest och sedan när barnet föds, så ser ni direkt om det Lou eller Lovisa

  • Nimzay

    Fina namn de flesta av dem tycker jag! ;) Men röstade hursomhelst på Tove för känner att de främst det som jag skulle kunna tänka mig att ge till en egen framtida dotter av dessa namn. Men Ida och Lovisa gillar jag oxå rätt mycket. Även Moa och Lykke tycker jag att känns rätt okej/ganska fina typ. Lou och Nike däremot känns inte lika mycket som min grej, men är ju förstås jag det.

    Förslag på andra namn jag kommer på är:  Alva, Disa, Tyra, Irma, Frida, Freja, Tuva, Nova, Nanna, Maja, Vega, Saga, Sally, Selma...

  • Anonym (Asa)

    Gillar inga av dom så jag föreslår lite andra:

    Gunhild

    Gunvor

    Solveig

    Solhild

    Valborg

  • virkad mamma

    Svårt att rösta på ett namn, gillar de flesta på er lista.

    Bara Ida och Lovisa som inte är några favoriter, men de är ju helt klart ok namn. Men alla andra är superfina.

  • Inteamanda

    Tack så jättemycket för alla förslag och all input! Tycker det är så svårt att bestämma tjejnamn för jag tycker det finns så många fina! Pojknamn hade vi så gott som redan bestämt - typiskt, haha!

  • trollhona
    Inteamanda skrev 2021-01-24 14:29:39 följande:

    Tack så jättemycket för alla förslag och all input! Tycker det är så svårt att bestämma tjejnamn för jag tycker det finns så många fina! Pojknamn hade vi så gott som redan bestämt - typiskt, haha!


    Vad har ni tänkt er för pojknamn då? Kanske lättare att börja i den änden?
  • Inteamanda
    trollhona skrev 2021-01-25 20:00:10 följande:

    Vad har ni tänkt er för pojknamn då? Kanske lättare att börja i den änden?


    Vi hade tänkt Jakob eller Emil om det var en pojke!
  • trollhona
    Inteamanda skrev 2021-02-01 18:50:41 följande:
    Vi hade tänkt Jakob eller Emil om det var en pojke!
    Emilia är ju ett förslag då, som alternativ på flicksidan.Glad

    Namn i samma stil som Jacob skulle kunna vara: Leah, Rakel, Delilah, Siv, Mari, Nora, Amelia
  • Littlefoot

    Jag tycker Lykke är jättefint, men hur skulle ni uttala det på engelska? Just Lykke föll bort lite för vår del just för att jag befarar att det skulle bli uttalat "Lickie" om någon engelsspråkig skulle läsa det. Och det kanske inte är så jättelyckat ;)

Svar på tråden Hjälp med tjejnamn!