• Keabro

    Hur lång tid efter missfall blev du gravid?

    Som rubriken lyder.. hur lång tid efter ett missfall blev du gravid? Hade du svårt att bli gravid innan missfallet?

    Är det en myt att man lättare blir gravid efter ett missfall?

  • Svar på tråden Hur lång tid efter missfall blev du gravid?
  • Keabro
    solros68 skrev 2021-01-15 20:54:27 följande:

    Blev gravid direkt efter missfallen utan att få någon mens emellan.


    Tack snälla för svar! Min vän blev också gravid direkt efter och det är skönt att höra från andra också. Det tog otroligt lång tid att få mitt första (och enda) barn. Vi försöker nu med nr 2 och jag blev gravid i december. Jag genomgår just nu ett missfall och blöder fortfarande. Så det gav mig lite hopp att läsa din kommentar! Tack!
  • Keabro
    bananmilkshake skrev 2021-01-15 21:11:29 följande:

    På andra försöket efter missfallet (som tyvärr också blev ett missfall).


    Jag beklagar! <3
  • Linhan89

    Fick MA 26 November 2019, fem månader senare, alltså i våras blev jag gravid igen. Ska föda vilken dag som helst :)

    Tog inte lång tid innan MA att bli gravid heller , ca 6 månader.

    Efter MA är jag idag glad att det trots allt gick några månader, jag tyckte jag tog det hela ganska sansat men man behövde verkligen läka både fysiskt och psykiskt efteråt.

    Lycka till vidare :)

  • sandra29

    Fick missfall i april.

    Försökte bli gravida igen vid ägglossningen i maj och det blev vi.

    Så en månad efteråt.

    Kändes absolut som att det va lättare att bli gravida efter missfallet :)

    Lycka till!!

  • Steeph

    Har ännu inte blivit gravid än.. är på 10e försöket efter ma i februari 2020.

    Jag fick tillbaka ÄL och mens ganska snabbt men tror att min kropp fick en alldeles för hård smäll av cytotec och mifepristone då jag fick göra en medicinsk abort. Hoppas hoppas på att vi får ett plus inom de närmsta månaderna.

    Beklagar <3 lycka till med allt!

  • Blekingetös

    Hej hej, Har haft 2 missfall. första gången blev jag gravid direkt efter. Andra gången tog det 8 månader innan jag blev gravid igen. Nu är jag i v 22 och har börjat känna bäbisen röra sig i magen. En helt fantastisk känsla!

  • Vinter16

    Hade MA i september fick avbryta med cytotec och efter det fick jag ingen mens eller äl på 2 månader.. nu hade jag äl förra veckan och hoppas att det har tagit sig denna gången! Ska testa nästa vecka

  • Keabro
    Linhan89 skrev 2021-01-15 21:32:41 följande:

    Fick MA 26 November 2019, fem månader senare, alltså i våras blev jag gravid igen. Ska föda vilken dag som helst :)

    Tog inte lång tid innan MA att bli gravid heller , ca 6 månader.

    Efter MA är jag idag glad att det trots allt gick några månader, jag tyckte jag tog det hela ganska sansat men man behövde verkligen läka både fysiskt och psykiskt efteråt.

    Lycka till vidare :)


    Åh grattis!! :D Vårat barn föddes också i januari, den 21a. Skönt för dig att du känner så nu i efterhand! Jag brukar tänka att allt händer av en anledning. Men det är så svårt när man är mitt uppe i missfallet.

    Tack detsamma! Du har det mest magiska precis framför dig! :)
  • Keabro
    sandra29 skrev 2021-01-15 21:43:02 följande:

    Fick missfall i april.

    Försökte bli gravida igen vid ägglossningen i maj och det blev vi.

    Så en månad efteråt.

    Kändes absolut som att det va lättare att bli gravida efter missfallet :)

    Lycka till!!


    Vad skönt att det gick snabbt! Stort grattis! :)
  • Keabro
    Steeph skrev 2021-01-16 09:43:03 följande:

    Har ännu inte blivit gravid än.. är på 10e försöket efter ma i februari 2020.

    Jag fick tillbaka ÄL och mens ganska snabbt men tror att min kropp fick en alldeles för hård smäll av cytotec och mifepristone då jag fick göra en medicinsk abort. Hoppas hoppas på att vi får ett plus inom de närmsta månaderna.

    Beklagar <3 lycka till med allt!


    Åh vad tråkigt att höra.. jag vet exakt hur det känns när månad efter månad går utan att nåt händer. Snart är det eran tur <3
  • Keabro
    Blekingetös skrev 2021-01-16 10:31:31 följande:

    Hej hej, Har haft 2 missfall. första gången blev jag gravid direkt efter. Andra gången tog det 8 månader innan jag blev gravid igen. Nu är jag i v 22 och har börjat känna bäbisen röra sig i magen. En helt fantastisk känsla!


    Tack för din berättelse och stort grattis till bebis! Det är en av dom mest magiska känslorna att få känna sitt barn röra sig i magen!
  • Keabro
    Vinter16 skrev 2021-01-16 10:34:34 följande:

    Hade MA i september fick avbryta med cytotec och efter det fick jag ingen mens eller äl på 2 månader.. nu hade jag äl förra veckan och hoppas att det har tagit sig denna gången! Ska testa nästa vecka


    Hoppas hoppas att det tog sig! Håller tummarna för er! :)
  • Fia92

    Vi fick missfall i maj. Försökte direkt, fick mens två gånger och körde sedan ägglossningstester. Då funkade det! Med andra ord, missfall i slutet av maj och plussade igen i augusti (sista mens i juli). Är i v 28 nu :)

Svar på tråden Hur lång tid efter missfall blev du gravid?