• Mamma02

    Messenger

    Om jag skriver med någon på messenger som inaktiverat aktiv status för mig. Kan jag då bara se när dom varit aktiva o skrevit med mig då. Till exempel om dom var inne o skrev med mig för 32 minuter står det då att dom var aktiva för 32 minuter sedan fast dom varit inne efter det för typ 5 minuter sedan? Eller hur står det om dom inaktiverat aktiv status för mig men vi ändå kan skriva till varandra.

  • Svar på tråden Messenger
  • Mortiscia80

    Som jag förstått det så ser du bara tid för deras inlägg, inte alls när de varit aktiva. Det kommer alltså inte alls att stå "Aktiv för 32 minuter sedan", det ska inte synas nånting.

    Du kan testa tillsammans med en kompis, be den inaktivera status och se hur det blir.

  • Tekoppshammare
    Mamma02 skrev 2021-01-15 22:48:33 följande:

    Om jag skriver med någon på messenger som inaktiverat aktiv status för mig. Kan jag då bara se när dom varit aktiva o skrevit med mig då. Till exempel om dom var inne o skrev med mig för 32 minuter står det då att dom var aktiva för 32 minuter sedan fast dom varit inne efter det för typ 5 minuter sedan? Eller hur står det om dom inaktiverat aktiv status för mig men vi ändå kan skriva till varandra.


    Den funktionen funkar inte öht; det stämmer inte med tidsangivelserna, utan man kan ha varit inaktiv i dagar och det står att man var aktiv för 20min sen och tvärtom. Så det kan du inte lita på öht...
  • edvinpersson
    En Messenger-användare kan inaktivera aktiv status för alla sina vänner, inte bara för dig. Även om han chattar med dig kan du inte se hur många minuter de har varit aktiva om de inte öppnar den igen. Om så inte är fallet är det troligt att budbäraren bara håller på att jävlas. För min del använder jag Kakao eftersom den har alternativ för läst-och-slutläge och andra funktioner; allt beror på dina preferenser.
Svar på tråden Messenger